Az Ikarus 30 gyártása és azon belüli változatok

A TR 3,5 típusú autóbusz fejlesztésének eredményeként 1951-ben mutatták be az önhordó Ikarus 30 típust. 85-95 LE-s CSEPEL Diesel-motorja, 5 fokozatú szinkron sebességváltója, megbízható fékrendszere, egyéb gépészeti és belső berendezései és más kedvező tulajdonságai indokolják nemzetközi elterjedését.
A 78 km/ó sebességű autóbuszban mintegy 40 utas szállítható.
Készül jobb és balkormányos kivitelben is.

1951 és 1957 között összesen 3175 darabot gyártottak, amelyek nagy része exportpiacokra került, mindössze 1145 darab volt belföldi rendeltetésű. 

Budapest, 1953. január 10.Autóbuszok karosszériavázai sorakoznak az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár szerelőcsarnokában. Magyar Fotó: Jónás Pál
Budapest, 1953. január 10.
Autóbuszok karosszériavázai sorakoznak az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár szerelőcsarnokában.
Magyar Fotó: Jónás Pál
Budapest, 1953. március 13.
Az Ikarusz Karosszéria- és Járműgyár szerelőcsarnoka. Magyar
Fotó: Mező Sándor

1951. október
Magyar Filmhíradó 41/2. bejátszás
Az Ikarus 30-as gyártása

1952. DECEMBER
MAGYAR FILMHÍRADÓ52.
Ikarus 30-as buszok gyártása Mátyásföldön

Az oldal fejlesztés alatt, bővítése folyamatos!
Kérünk, nézz vissza később!

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán