Az Ikarus 620 és 630 gyártása és változatai

Gerlei Tamás Kukla László Lovász György GÖRDÜLŐ LEGENDÁK
Az Ikarus évszázados története

Részlet a könyvből az Ikarus 620-630

Szirotta Frigyes az autóbuszokkal folytatott próbák tapasztalatait és formai elemeit felhasználva, valamint továbbgondolva tervezte meg a végleges változatokat, amelyek a 620 (városi) és 630 (távolsági) számozást kapták. A Budapesti Ipari Vásáron is bemutatott Ikarus 620 és 630 típusú autóbuszoknál az eredeti hajtásláncot megtartva az Ikarus 60-as alvázának méretéhez tértek vissza, a járművek hossza 9348 mm lett. Módosították a homlok­ és a hátfalat, a jármű elejére az Ikarus 603 és 604 típusoknál is alkalmazott ikerfényszórók és az azokat körbeölelő lekerekített karosszériaelemek kerültek. A hűtőrács a 60B-t idézte, amelynek méretét megnövelték.

Az Ikarus 620-as városi autóbusz kettő, 1175 mm széles távműködtetésű ajtóval készült, az ajtók közé 3 ablak került.
Az Ikarus 60-asok jellegzetes, leválasztott vezetőfülkéjét és a válaszfal mögött hátrafelé fordított sorüléseket megtartották.

A gyerekek kedvenc "térdeplő helye"


A hátsó ajtó mellett süllyesztett peron volt, melyről 1 lépcső vezetett az utastér további részére.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán