Gerlei Tamás Kukla László Lovász György
GÖRDÜLŐ LEGENDÁK
Az Ikarus évszázados története
Részlet a könyvből az Ikarus 620-630
Szirotta Frigyes az autóbuszokkal folytatott próbák tapasztalatait és formai elemeit felhasználva, valamint továbbgondolva tervezte meg a végleges változatokat, amelyek a 620 (városi) és 630 (távolsági) számozást kapták. A Budapesti Ipari Vásáron is bemutatott Ikarus 620 és 630 típusú autóbuszoknál az eredeti hajtásláncot megtartva az Ikarus 60-as alvázának méretéhez tértek vissza, a járművek hossza 9348 mm lett. Módosították a homlok és a hátfalat, a jármű elejére az Ikarus 603 és 604 típusoknál is alkalmazott ikerfényszórók és az azokat körbeölelő lekerekített karosszériaelemek kerültek. A hűtőrács a 60B-t idézte, amelynek méretét megnövelték.
Az Ikarus 620-as városi autóbusz kettő, 1175 mm széles távműködtetésű ajtóval készült, az ajtók közé 3 ablak került.
Az Ikarus 60-asok jellegzetes, leválasztott vezetőfülkéjét és a válaszfal mögött hátrafelé fordított sorüléseket megtartották.
A hátsó ajtó mellett süllyesztett peron volt, melyről 1 lépcső vezetett az utastér további részére.