
Régi fotók apropóján 1714-1715
Először vegyük az 1715-ös BKVT S típus motorkocsiját, hisz “Ő” lett először visszaalakítva eredeti 1908-as gyártáskori állapotára.“Az 1715-össel először nem akartak semmit sem kezdeni, majd
Először vegyük az 1715-ös BKVT S típus motorkocsiját, hisz “Ő” lett először visszaalakítva eredeti 1908-as gyártáskori állapotára.“Az 1715-össel először nem akartak semmit sem kezdeni, majd
Először vegyük az 1715-ös BKVT S típus motorkocsiját, hisz “Ő” lett először visszaalakítva eredeti 1908-as gyártáskori állapotára.“Az 1715-össel először nem akartak semmit sem kezdeni, majd
Köszönet a különleges ötletért a BKV Autóbusz ágazatának és az Óbudai garázs munkatársának. Külön köszönet azon magánszemélyeknek és cégeknek, akik megtisztelték járműveikkel a búcsúfényképezést. Összeállítás
1984-ben az Újpesti kocsiszínben fényképeztem ezt a motorkocsit. 38 évvel utána lett újra lehetőségem az immár sokadik, de egyben a legjobb felújítása után egy sorozatot készíteni “Róla”.
Jobbágy József felvételei 1976-ból az emeletes kiselejtezése után. Pécs, 17 sz. AKÖV telephelye.
GA 07-30II**
180.00.012/64 1964.10.17 Fürst 1965.03.31 Récsei
FAÜ 1965 március 31-ig tartó 40 ezer km-es próbaüzemre átvette, ezt követően Pécsre került 12 sz. AKÖV-höz.
GA 79-65 rendszámmal üzemelt.
1967.09.20-án átadták a budapesti MÁVAUT részére. 1971 decemberére ”Hotelbusszá” építették át
és éjszakánként Budapest-Zalaegerszeg között üzemelt. 1976.03.31 dátummal selejtezték.
Az Ikarus 556-os autóbuszokat 1968.10.03-án emeletes autóbusz építéshez átadták a 20 sz. AKÖV-nek
(GA 81-17-ből készült az alsó rész és az alváz is ez maradt).
Az 1960-ban szállított a még első szériásnak számító Ikarus 620-asok. Rendszám tartomány GA-09-97 -GA-11-00.
Először 1962-ben készített a FAÜ főműhelye az Ikarus gyárral “közösen” egy nyitott Ikarus 630-ast, melyet 1963-ban még kettő követett.
A GA-11-xx-es tartományba tartozó első szériás Ikarus 620-asok fényképei.
Köszönet a különleges ötletért a BKV Autóbusz ágazatának és az Óbudai garázs munkatársának. Külön köszönet azon magánszemélyeknek és cégeknek, akik megtisztelték járműveikkel a búcsúfényképezést. Összeállítás
„Volt egyszer egy Északi… A történet folytatódik”
Jobbágy József felvételei 1976-ból az emeletes kiselejtezése után. Pécs, 17 sz. AKÖV telephelye.
“Egy fényképtől a kiállításig”.
Takács István, Volán és Ikarus történetét bemutató kiállításának fényképes tudósítása.
1971 december 20-án a BKV átvett egy Ikarus 280-ast és egy Ikarus 260-ast próbára és ezzel elkezdődött a 200-as széria térnyerése a közlekedési vállalatnál.
Úton Folyásra, Poroszlón.Itt még csak remény volt, hogy együtt lesz a három élő BKV kék 620-630-as Hova álljunk 1. Az első érkezők.Ikarus 526 Angol-Német 1-1
Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.
Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.
A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.
Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.
A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán