Első szériás Ikarus 620 – 630 sorozat FAÜ ill. a BKV állományában.
1. rész FORGALOMBAN

Dezső Gerő A 620-630 szériák eleje kaphatott még 510 típusjelű 5 to. teherbírású hátsó futóművet ( ezeknek a difi {bolygóműves} főhajtásukon kívül a kerékhajtásnál is volt , — sima hengeres fogaskerekekkel — áttételük.
A későbbi kocsik már Rába 012. típusú , un kerékbolygó áttételes —másod áttételű — hajtást kaptak ( pl a trolinál 012.20 típus i = 1 : 9,85 áttétel volt)…………… valójában innen ívelt fel a RÁBA (főképp hajtott ) futómű gyártmánycsaládja és “tömeg”- termelése

Kérem, bárki akinek van a sorozatba illő fényképe küldje el, így egy oldalon sok ember számára elérhetőek lesznek a korabeli járművek fényképei. Célom, célunk, hogy lehetőleg minden fiókban elfekvő kép, rendszerezve közzétehetővé váljon. ~.~ Ezen sorozat az első és az 1000-es és 1500-as villamosok fotóival folytatódik. Utána, Ikarus 180 és 556 Ikarus 260, 280 Tr5, Tr3,5
Hamster oldalán az UV villamosok már rendszerezve vannak. http://hampage.hu/kozlekedes/uv.html
A Fürst garázs udvarán.

1961. május 1.

Clark Ádám tér (www.fortepan.hu )

Készítette: Bojár Sándor Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Clark Ádám tér

( www.fortepan.hu Nagy Gyula)

Hajnali indulás.

Az 1965-ben felrobbantott Nemzeti mellett.
Fortepan, képszám: 97193

A 3338-as UV-villamossal. Az Ikarus a 39-es viszonylaton.

A 45-ösön

Tanács krt. fortepan_22543.jpg

A Récseiben. (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)

A Lánchídon, már ezüstcsíkkal az oldalán. ( www.fortepan.hu IMRE )

Róbert Károly körút – Lehel utca kereszteződés, Róbert Károly körúti Kórház. ( www.fortepan.hu )

GA-09-xx ( www.fortepan.hu – Nagy Gyula )

A Hegyalja úton a hatvanas évek elején.

http://www.fortepan.hu/_photo/display/26464.jpg Bambi

Az Astóriánál, 7/c viszonylaton, 1961. februárjában.
A képen a GA-10-85

A Blaha Lujza téren a 7-es viszonylaton

1963. A Nemzetinél (www.fortepan.hu Ofner Károly)

1966. Nagykörút – Rákóczi út kereszteződés. fortepan.hu képszám: 22595

A FAÜ Miklós utcai végállomása sok első szériás 620-assal, de már mind ezüstcsíkkal festve.
A kép bal oldálán háttal álló busz a GA-11-04.

FAÜ Miklós utca

Nagyvárad tér, buszkavalkád. Legutolsóként egy ebbe a blogba való busz.

 

Boráros tér, 1959. http://www.fortepan.hu/_photo/display/4317.jpg

INKEY TIBOR felvétele

 

Március 15. tér

 

Felszabadulás tér, ’60-as évek vége, 70-es évek eleje

 

Március 15 tér

 

Március 15 tér

 

A Gellért szálló előtt az 1-es viszonylaton.

Moszkva tér, 1965.

 

Moszkva tér

 

A Várban a 16-os viszonylaton, már “ezüstcsíkosan”. GA-10-xx

 

Az Erzsébet hídon, terhelési próbán, 1964-ben www.fortepan.hu Nagy Gyula

A Budaörsi útnál, 1966-ban.

A második részben, rendszám szerint a GA 09-27-től, GA 09-99-ig terjedő sorozat eddig fellelt képeit osszuk meg.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán