Az első Ikarus 620 - 630 sorozat
FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem)
szolgálatában.
1. rész
GA-09-27 - GA-09-80
Dezső Gerő A 620-630 szériák eleje kaphatott még 510 típusjelű 5 to. teherbírású hátsó futóművet ( ezeknek a difi {bolygóműves} főhajtásukon kívül a kerékhajtásnál is volt , — sima hengeres fogaskerekekkel — áttételük. A későbbi kocsik már Rába 012. típusú , un kerékbolygó áttételes —másod áttételű — hajtást kaptak ( pl. a trolinál 012.20 típus i = 1 : 9,85 áttétel volt)…………… valójában innen ívelt fel a RÁBA (főképp hajtott ) futómű gyártmánycsaládja és „tömeg”- termelése

Kérem, bárki akinek van a sorozatba illő fényképe küldje el, így egy oldalon sok ember számára elérhetőek lesznek a korabeli járművek fényképei.
Célom, célunk, hogy lehetőleg minden fiókban elfekvő kép, rendszerezve közzé tehetővé váljon.
Hamster oldalán az UV villamosok már rendszerezve vannak.
http://hampage.hu/kozlekedes/uv.html
GA-09-27

GA-09-30

GA-09-31

510/17/5908/232
1959.09.29 Fürst „S” 1971.08.19 Fürst
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Újabb tulajdonos: Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
Forrás: Autóbusz-100
Készítette: Pálfai Gábor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-09-33

1959.09.29 Fürst "S" 1971.08.19 Fürst
GA-09-36

GA-09-36, még egész újkorában.
510/17/5908/261
1959.09.29 Fürst „S” 1970.01.07 Fürst
Megjegyzés: 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Átadás dátuma 1970.10.15
Középületépítő Vállalat, Bp. V., Molnár u. 15.
Átrendszámozás 1970.10.19
További rendszám: GB 17-83
Változás dátuma 1974.01.14
Újabb tulajdonos Baromfifeldolgozó Vállalat, Szentes
Átrendszámozás 1974.01.14
További rendszám: GB 32-56
Végső selejtezés 1975.08.22

MTI Fotó: Lajos György
GA-09-37

Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet: Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra.
Nagy Zsolt Levente gyűjteménye
GA-09-38
GA-09-39
510/17/5908/240
1959.09.29 Fürst „S” 1971.08.19 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Átadás dátuma 1972.05.12
Újabb tulajdonos Állami Gazdaság, Karcag-Tilalmas
Átrendszámozás 1972.05.12
További rendszám GB 12-67
Végső selejtezés 1977.02.02



Budapest, 1968. március 12. Tizenhat atmoszféranyomású vízsugárral tisztítják az autóbuszokat, majd gőzborotvával távolítják el a rászáradt olajszennyeződést a Budapesti Közlekedési Vállalat remízeiben, ahol megkezdték a járművek tavaszi nagymosását MTI Fotó: Kovács Gyula
Készítette: Kovács Gyula
Tulajdonos: MTI Fotóarchívum
GA-09-41
510/17/5907/210
1959.09.18 Fürst „S” 1971.08.19 Fürst
Megjegyzés: Első 8275 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-614 típusú motoros példány
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-09-42
510/17/5907/209
1959.09.18 Fürst „S” 1972.06.01 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.07.06
Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat, Felsőbagod
Átrendszámozás 1973.04.18
További rendszám GB 50-54
Változás dátuma 1973.05.16
Újabb tulajdonos Magyar-Mongol Barátság MGTSZ, Mezőtúr, Kossuth u. 67.
Végső selejtezés 1976.11.17
GA-09-43
510/17/5907/185
1959.09.18 Fürst „S” 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 11 sz. Vállalat, Szekszárd, bontásra

GA-09-44
510/17/5907/211
1959.09.18 Fürst „S” 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1971.09.23
Újabb tulajdonos Bocskai Halászati Termelőszövetkezet,
Hajdúszoboszló, Puskin u. 19.
Átrendszámozás 1973.08.03
További rendszám GB 38-57
Változás dátuma 1973.08.07
Újabb tulajdonos Újszászi Szabadság MGTSZ, Újszász
Végső selejtezés 1978.11.08
Budapest, 1963. május 29. A Szabadság híd pesti feljárójának közúti forgalma a Gellért-hegyről fotózva. MTI Fotó: Mező Sándor
A Szabadság híd (1945-ig Ferenc József híd) a főváros harmadik közúti átkelőjeként 1896-ban átadott hídja. 1945 januárjában a német hadsereg felrobbantotta, az újjáépített Szabadság hidat 1946. augusztus 20-án adták át.
Készítette: Mező Sándor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-09-48
510/17/5908/233
1959.09.22 Fürst „S” 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.09.29
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, Budapest (620-59-387)
Végső selejtezés 1973.05.11

GA-09-52
510/17/5908/242
1959.09.22 Fürst „S” 1972.08.01 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, Pécs, bontásra
GA-09-55
510/17/5908/241
1959.09.25 Fürst „S” 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-09-58

GA-09-59

"Átmeneti" hátsólámpákkal.

GA-09-60

GA-09-62

510/17/5906/250 1959.09.25 Fürst Selejtezése: 1971.08.19 Fürst Utóélet Átadás dátuma 1972.03.22 Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat, Felsőbagod Átrendszámozás 1972.03.22 További rendszám GB 11-72 Változás dátuma 1976.08.02 Újabb tulajdonos Mezőgép Vállalat, Kaposvár 2 sz. Gyára, Felsőbagod Változás dátuma 1977.02.09 Újabb tulajdonos ÉPGÉP Nagykanizsai Gyára, Nagykanizsa, Somogyi B. u. 2. Végső selejtezés 1978.03.21


GA-09-65
Budapest, 1961. július 4. Parkoló autók és buszmegálló a belvárosban a Vörösmarty téren, az egykori a Haas-palota helyén.
Készítette: Kácsor László
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-09-67

Fortepan - képszám: 134057 orig: CHUCKYEAGER TUMBLR

GA-09-69
510/17/5908/214
Besz: 1959.09.18 Fürst „S”: 1971.07.12 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos: MTS Építőipari Vállalat, Bp. XIV., Istvánmezei u. 1-3.
Végső selejtezés: 1971.07.30
Budapest, 1964. június 18. A Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) dolgozói autóbusz megálló táblát helyeznek el az új buszmegállóba a 34-es autóbusz vonalán.
MTI Fotó: Nagy Róbert
GA-09-70
510/17/5908/220
1959.09.18 Fürst 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

MTI Fotó: Lajos György

ADOMÁNYOZÓ UVATERV
GA-09-71
510/17/5908/224
Besz: 1959.09.18 Fürst „S”: 1971.08.17 Fürst

GA-09-72
510/17/5907/179
Besz: 1959.09.18 Fürst „S”: 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra


A busz a kép baloldalán a 42-es viszonylattáblával ellátott.
GA-09-73
1959.09.22 Fürst Selejtezése 1971.08.19 Fürst
Végső selejtezése: 1979. október.

GA-09-74
510/17/5908/223
Besz: 1959.09.22 Fürst, „S”: 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra.



GA-09-75
510/17/5908/225
Besz: 1959.09.22 Fürst „S”: 1971.08.19 Fürst

GA-09-77
510/17/5908/259
Besz: 1959.10.05 Fürst „S”: 1971.08.17 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet: Átadás dátuma 1973.01.22
Újabb tulajdonos Fertői Nádgazdasági Vállalat, Fertőszentmiklós, Fertődi u.1.
Átrendszámozás 1973.02.07
További rendszám GB 33-96
Végső selejtezés 1976.11.18

GA-09-80 -> GA-59-00
510/17/5908/213
Besz: 1959.10.07 Fürst
Átalakítás dátuma 1962.06.01
A 3 tengelyes un. IC620 csuklós építéséhez felhasználva
Új rendszáma GA 59-00 majd GA 83-01

Az MTI közleménye:
Budapest, 1962. július 21. Kigördül a 100. csuklós autóbusz (elöl) a Fővárosi Autóbuszüzem Gyömrői úti főműhelyéből, melyet ünnepélyes keretek közt adtak át a fővárosi közlekedésnek. Háttérben a műhely új, az Ipari Vásáron bemutatott csuklós autóbusza. Hátul egy Ikarus IC620-as, elöl egy Ikarus ITC600-as autóbusz.
MTI Fotó: Marosi László






www.fortepan.hu - Nagy Gyula
Első szériás Ikarus 620-ból épített IC620 a MÁVAUT-nál.
Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.
