Elsőként az A58 rajzjelű, városi forgalomra szánt, U-hajtásláncú (sebességváltó a motor mellett) 66-os prototípusa készült el 1952-ben,
de a hátsó tengely mögötti harmadik ajtó kialakításának problémái miatt a távolsági, A60 rajzjelű 55-ös fejlesztése került előtérbe.”
Az Ikarus 66-os típusú autóbuszokat a gyár elsősorban városi forgalomra tervezte. Ebből adódott, hogy amíg a háromajtós változat nem készült el, addig a típust nem kínálták értékesítésre, illetve azt a hazai városok sem rendelték. A háromajtós, városi kivitelű Ikarus 66-os szerkesztése során a hátsó futómű mögötti harmadik pneumatikus távműködtetésű ajtó elhelyezése okozott gondot, ezt szériában csak 1958-tól tudta a gyár megoldani. Ennek köszönhető, hogy bár az Ikarus 66-os prototípusa 1 évvel korábban készült el, mint az Ikarus 55-ösé, szériagyártása csak jóval később, 1959-ben kezdődött. A középső ajtó egyidejüleg két utas le- illetve felszállását tette lehetővé az első, három szegmensből álló harmonikaajtón azonban egyszerre csak egy utas tudott kényelmesen felszállni, ez az utascserét a városi forgalomban lassította. Az Ikarus 66-os autóbuszok ezt követően is döntően a helyközi forgalomban váltak be, és többségük kétajtós kivitelben készült.
![](https://oldikarus.hu/wp-content/uploads/2021/04/IMG_7279_ik66_gyari_light-1024x749.jpg)
Gyári prospektus
![](https://oldikarus.hu/wp-content/uploads/2021/04/ik66_vaz.jpg)
![](https://oldikarus.hu/wp-content/uploads/2021/04/ik66_motor.jpg)
![](https://oldikarus.hu/wp-content/uploads/2021/04/ik66_sebv_kardan.jpg)
![](https://oldikarus.hu/wp-content/uploads/2021/04/ik66_elso.jpg)