Az első Ikarus 60T a Damjanich utcai “garázsban”.
“Pózolás az MTI fotósának”
T200 -> 301II
Sorozatgyártás, 1954
Egy érdekesség, hogy a képen látható troli nem került átszámozásra 1962-ben,
hanem ebből a járműből lett a ITC600-as típusú 419-es pályaszámú csuklós.
T281 ->419
T208 -> 201II
T21X
T203 -> 304II
T212 -> 203II -> 449
T217 -> 310II
T218 -> 311II
T220 -> 208II -> 453
T223 -> 313II
T225 ->212II
T226 ->213II
T228 ->214II ->452
T230 -> 216II -> 434
T231 -> 315II
T236 -> 220II
T237 -> 221II
T238 -> 317II
A Baross utcában.
T243 -> 319II
Átalakítva pótkocsis vontatásra. A felvétel az átszámozása előtt készült.
T247 -> 227II
T249 -> 229II
T259 -> 235II
T252 -> 322II (1955)
T255 -> 323II
T256 -> 233II
T257 -> 234II
T262 -> 237II
T266 -> 327II
T265 -> 239II
T271 -> 329II
T272 -> 330II
T273 -> 331II
T278 -> 335II
T286 -> 340II
T290 -> 424

T294 -> 246II
T294 -> 246II
T295 -> 345II

T296 -> 346II
T298 -> 348II
Csuklósításhoz felhasználva -> 432
T304 -> 249II
Csuklósításhoz felhasználva -> 432
T304 -> 249II
Adományozó: Farandi Zsolt
T307 -> 250II
T309 -> 354II
A Baross utcában.
T312 -> 253II
T314 -> 356II
T315 -> 254II
T318 -> 256II
T321 -> 257II
T322 -> 258II
ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT
Az Orczy téren, forgalomban az egyetlen, még ma is “élő” Ikarus 60T.
T323 -> 259II
T324 -> 260II
T326 -> 262II
T329 -> 265II
T330 -> 266II
T331 -> 267II
T332 -> 268II
T333-> 269II
T335 -> 270II
T342 -> 416
T332 -> 268II
2020.06.08. 07:00 :: Hamster
301 ex. T200
T322 -> 258II
Pótkocsi vontatás
A megnövekedett utasszám miatt 1954-ben a FAÜ bevezette az autóbuszok pótkocsi vontatását. Az FVV később, csak 1960-ban vezette be a pótos üzemet: az első széria Általános Mechanikai Gépgyár (ÁMG, Székesfehérvár) által gyártott pótkocsit ekkor vette át. 1961-ig az idekerült pótkocsik TP000-TP054-es pályaszámokat kaptak.
1962. július 1-től a pótkocsik a 900-as számcsoportba kerültek. Összesen 59 kocsi közlekedett az FVV állományában, ebből a 921-940 volt új beszerzés, a többi a FAÜ-től lett átvéve.
Az ÁMG gyártmányú trolibusz-pótkocsik főbb műszak adatai
Ülőhelyek száma: 26
Hosszúság: 6800 mm
Szélesség: 2500 mm
Tengelytáv: 4150 mm
Önsúly: 3875 kg
938
T241 -> 318II
T273 -> 331II
ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT
1962
T271 -> 329II
T276 -> 333II
T282 -> 337II
T289 -> 343II
T295 -> 345II
A pótkocsis trolibuszok szinte kizárólag a 75-ös vonalon üzemeltek 1968-ig. Ezután a járműveket selejtezték.
Folytatjuk…