Ikarus 60T

Az első Ikarus 60T a Damjanich utcai “garázsban”.
“Pózolás az MTI fotósának”
T200 -> 301II 

Forgalomba állás előtt.
Próbautak egyike.
T200 már forgalomban

Sorozatgyártás, 1954
Egy érdekesség, hogy a képen látható troli nem került átszámozásra 1962-ben,
hanem ebből a járműből lett a ITC600-as típusú 419-es pályaszámú csuklós.

T281 ->419

T208 -> 201II

T21X

T203 -> 304II

A Rudas László utcában.
A Rudas László utcában.

T212 -> 203II -> 449

Fortepan / Keveházi János
Fortepan / Keveházi János

T217 -> 310II

T218 -> 311II

T220 -> 208II -> 453

T223 -> 313II

Thököly út, Hungária körút kereszteződése.
Thököly út, Hungária körút kereszteződése.

T225 ->212II

T226 ->213II

T228 ->214II ->452

T230 -> 216II -> 434

Fortepan / Keveházi János
Fortepan / Keveházi János

T231 -> 315II

T236 -> 220II

Budapest VIII.
Baross utca, trolivégállomás az Orczy térnél a Baross villamoskocsiszín előtt. Jobbra a háttérben a Szeszgyár utca torkolata.
ÉV
1954
KÉPSZÁM
197060
ADOMÁNYOZÓ
Keveházi János
Budapest VIII. Baross utca, trolivégállomás az Orczy térnél a Baross villamoskocsiszín előtt. Jobbra a háttérben a Szeszgyár utca torkolata. ÉV 1954 KÉPSZÁM 197060 ADOMÁNYOZÓ Keveházi János

T237 -> 221II

T238 -> 317II

A Baross utcában.
T243 -> 319II

Átalakítva pótkocsis vontatásra. A felvétel az átszámozása előtt készült.

T247 -> 227II

Gábor Viktor felvétele
Gábor Viktor felvétele

T249 -> 229II

T259 -> 235II

T252 -> 322II (1955)
a 72-esen az Állatkerti körúton.

T255 -> 323II

T256 -> 233II

T257 -> 234II

t257_v75_light
A Hungária körút üres, a járműről meg lógnak az utasok.
Igen nagy szükség volt a pótkocsis üzem bevezetésére.

T266 -> 327II

T265 -> 239II

Egy kis "csatt" a VII. kerületben.

T271 -> 329II

T272 -> 330II

Budapest VIII.
Kálvin tér, szemben a Baross utca.
ÉV
1963
KÉPSZÁM
67576
ADOMÁNYOZÓ
Magyar Rendőr
Budapest VIII. Kálvin tér, szemben a Baross utca. ÉV 1963 KÉPSZÁM 67576 ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr

T273 -> 331II

T278 -> 335II

A mosóban. Mellette, egy már átépített MTB 82-es.

T286 -> 340II

T290 -> 424

T294 -> 246II

T295 -> 345II

MTI-FOTO-782692

T296 -> 346II

T298 -> 348II

T304 -> 249II

Adományozó: Farandi Zsolt
T307 -> 250II

T309 -> 354II

A Baross utcában.
T312 -> 253II

Budapest VI. Teréz (Lenin) körút - Podmaniczky (Rudas László) utca sarok, posta. ÉV 1955 KÉPSZÁM 26984 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

T314 -> 356II

T315 -> 254II

A Baross utcában a Rigó utca után. Jobbra a VIII. kerületi MSZMP pártház.
A Baross utcában a Rigó utca után. Jobbra a VIII. kerületi MSZMP pártház.

T318 -> 256II

T319 -> 257

T319 -> 257

T322 -> 258II
ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT

Az Orczy téren, forgalomban az egyetlen, még ma is “élő” Ikarus 60T.
T323 -> 259II

T324 -> 260II

T326 -> 262II

T330 -> 266II

Budapest VII. Rottenbiller utca, szemben a Munkás utca torkolata. ÉV 1955 KÉPSZÁM 148141 ADOMÁNYOZÓ Balla Demeter / Hegyi Zsolt jogörökös adománya

T332 -> 268II

1972. Baross utca a a Horváth Mihály tér felől a Kálvária (Kulich Gyula) tér felé nézve.

T333-> 269

2020.06.08. 07:00 :: Hamster

301 ex. T200

T322 -> 258II


Pótkocsi vontatás

Az ÁMG gyártmányú trolibusz-pótkocsik főbb műszak adatai
Ülőhelyek száma: 26
Hosszúság: 6800 mm
Szélesség: 2500 mm
Tengelytáv: 4150 mm
Önsúly: 3875 kg

T241 -> 318II

319 -> T243II ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT

T273 -> 331II

Thököly út, Hungária körút kereszteződése, valamikor a 60-as évek közepén.

ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT
1962
T271 -> 329II

T276 -> 333II

Népliget.

T282 -> 337II

1965-ben a Dózsa György úton.

T289 -> 343II

Budapest XIII. Dózsa György út a Váci út felől nézve. ÉV 1964 KÉPSZÁM 41101 ADOMÁNYOZÓ Angyalföldi Helytörténeti Gyűjtemény

T295 -> 345II

Thököly út, Hungária körút kereszteződése. A háttérben a Bíróság helyén még játszótér van.
A motorkocsi egy Ikarus 60-as elemeiből épült AMG pótkocsit vontat.
A Troligarázs távlati képe, Ikarus 60T, AMG pót, ITC600.

Folytatjuk…

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán