Mérőkocsivá átalakítva
Túl sok átalakításon átesett Tr5-ösről sajnos kevés az információm, talán ez:
Csuklósítás
A Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla tervezte GA 12-00 forgalmi rendszámú prototípus 1960 november 5-én lépett szolgálatba. Az első széria az ITC 600-as csoportba tartozott, ez nagyságrendileg mintegy
140 darab Ikarus 60 + Mávag Tr 5 összeépítést jelentett.
A városi forgalom igényeihez az Ikarus 601-es típusú autóbuszok csuklósítását is megkezdték. Az első két járművet a FAÜ a PKV részére építette át 1962-ben Tr-5 autóbuszból készült utánfutórésszel. A PKV azért döntött az Ikarus 601-esek csuklósítása mellett, mert az egyajtós járműveket a városi forgalomban kevésbé tudta kihasználni, mint az Ikarus 60-asokat. Ugyanebben az évben a FAÜ a 16 sz. AKÖV részére is átépített 6 darab Ikarus 601-est elővárosi kivitelű, kétajtós csuklós busszá.
Érdekesség, hogy a FAÜ a kétajtós csuklós buszokhoz a Magyar Honvédségtől használtan átvett Tr-5-ösöket használta fel, melyek hátsó feljárójánál eredetileg sem volt süllyesztett peron. Ikarus 601-es járműveket később Ikarus 60-as utánfutórésszel is csuklósítottak, ilyen kivitelből 1966-ban 10 darab készült a debreceni 6. sz. AKÖV részére.
A képeken egy Ikarus 601 + Tr5-ös autóbuszokból
a FAÜ által a Mávaut részére készített helyközi csuklós autóbusz látható.
(Típusjelzés: ITC-601, ajtóelrendezés: 0-2-2-0, a Budapest-Vác vonalon közlekedtek.)
„A későbbi csuklós trolik selejtezését figyelembe véve a típus 1976-ig hozzátartozott a budapesti utcaképhez,
így a közel negyed évszázados szolgálati idő igazán tiszteletreméltó teljesítmény egy zsúfolt nagyvárosban.”
Több leírás és fotó az ITC600, IC660 oldalon.
(Szerkesztés alatt)