„Volt egyszer egy Északi… A történet folytatódik”

BX-59-37 -> BPO-473

Ford T

DKW F7

GAZ-12 ZIM

GAZ–M–20 Pobeda

A háttérben egy MTB-82 trolibusz és egy Rába Tr 3,5 autóbusz.

Volga M21

Skoda Octavia

Dácia 1300

A háttérben a korszak két meghatározó Ikarus típusa, Ikarus 556 és egy speciális Ikarus 260-as (Ikarus 260.92MR)

Citroën DS

Rába Tr 3,5

Ikarus 556

Ikarus 260.90 MR

Egyedi, a hazai kulturális életben is évtizedekig jelen lévő Ikarus 260.90 típusú gépjárművet ajándékoz az MTVA a megújuló Közlekedési Múzeum részére.

Csepel D450

FOAM-2 Dragon tűzoltóautó, egyenesen a repülőtérről!

A 318-as pályaszámú BDt vezérlőkocsi a 300-as sorozat legutolsó forgalomban maradt példánya volt,
2022. február 19-én búcsúzott el az utasoktól és vásárolta meg a Múzeum a MÁV Starttól.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán