cropped-ikarus_embl_new_kek.png

Csuklósítás

Az egyik, nem gyári átalakítás a csuklósítás.

Az IC660-as után a 620-as autóbuszokat is utolérte a
csuklós járművé alakítás.

FAÜ IC-622

Teljes hossza: 16400 mm, tehát majd 16 és fél méteres volt a 4 tengelyes csuklós.

GA 60-00 -> GA 83-00
1960.09.15-én a FAÜ-nek átadott GA-11-05 frsz-ú Ikarus 620-ast alakították át először csuklóssá. Ebből a járműből lett a csuklós vontatóresze.
1961.03.31-én adták át.
Az utánfutórészét a GA-10-35 frsz-ú 620-asból alakították ki.
1968.08.12-én selejtezték.
Budapest, 1961. március 30.
Az új típusú csuklós autóbusz a Hősök terén, a Műcsarnok előtt.
Az új jármű két Ikarus 620-as típusú kocsiból készült,
mind a négy hátsókereke kormányozható,
200 személyes, hossza 16 és fél méter.
A Fővárosi Autóbuszüzem Főműhelyének dolgozói április 4-e tiszteletére konstruálták az autóbuszt.
MTI Fotó: Marosi László
Az átfestése után.
A fénykép színezését Nagy Zsolt Levente készítette.

FAÜ IC-620


A háromtengelyes un. FAÜ IC-620 jellegrajza.

GA 09-80->GA 59-00->GA 83-01
A jármű votatórészét az 1959.10.07-én a FAÜ részére beszerzett
GA-09-80 frsz-ú Ikarus 620-asból alakították ki.
Csuklósítás: 1962.06.01.
Selejtezése: 1968.05.17
A Parlamentnél, FAÜ-s felirattal

 

A háromtengelyes un. FAÜ IC-620 a Mávaut égisze alatt.

Székesfehérvári Ikarus 622.
Korai átalakítás lehet, mert a utánfutónak más, későbbi ablakai vannak, mint a motorkocsinak.

Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

Ezen a kocsin, egy felül 1/3-ad arányban elhúzható ablakú motorkocsi,
olyan mint a FAÜ 09-27, 10-00, 11-80 rendszámtartományába tartozó Ikarus 620-asok.
A miskoci Volán IC 620-ai már egy későbbi átépítésűek.

Néhány IC-620-ast a Volán egyéb, oktató és EÜ-s busszá alakított.

Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán