Ikarus 31
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.
Egy rövid részlet az Ikarus 31-es típusról a Gördülő Legendák c. könyvből.
„Az Ikarus 31-es az Ikarus 30-astól csak kissé eltérő önhordó fenékvázzal, minimálisan, 8540 mm-re növelt teljes hosszal az Ikarus 30-assal megegyező futóművekkel és hajtáslánccal készült. Az autóbusz karosszériája szögletesebb lett, nőtt a hátsó ablakok mérete a homlokfalat pedig nagy, hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház tette markánssá.
Az utastér tetőablakait az alapkivitelben elhagyták, de vevői igényre beépítették. A hazai piacon csak az exportrendelésre készített és ki nem szállított autóbuszok közlekedtek tetőablakkal.” ( Gerlei, Kukla, Lovász, Gördülő Legendák. )
Nos ez az Ikarus 31-es pont ezen járművek közül való.

Néhány felvétel a jármű felújításáról.
![]() |
| A homokfújás és az elrohadt elemek pótlása után. |
![]() |
| A bal első ajtóív újragyártott eleme. |
![]() |
| Az utastéri lépcső is újragyártásra került. |
![]() |
| Visszakerültek az eredeti ablakok. |
![]() |
| Az újralemezelt homlokfalra visszakerült a „hangsúlyos hűtőmaszk és a fényszóróház”. |
![]() |
| Szórógittezés után. |
![]() |
| Az akkoriban még megszokott látványt nyújtó pótkerék a tartóval a hátsó homlokfalon. |
![]() |
| Dukkózás után már véglegesen visszakerültek a lámpatestek és a hűtőmaszk. |
![]() |
| Felújítás után, már a helyén a 85 lóerős 4 hengeres Csepel motor. |
![]() |
| Az eredetivel azonos ülések is a helyükre kerültek. |
![]() |
| „Műszerfal” részlet. |
![]() |
| KÉSZ! |
A busszal először a 2014-es tököli buszfesztiválon találkoztam.
![]() |
| OT-s „társai előtt. |
![]() |
| A hathengeres „kistesó” mellett. |
![]() |
| -„- |
![]() |
| „…hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház…” |
![]() |
| ~ |
![]() |
| ~ |
![]() |
| MÁVAUT |
![]() |
| Hát szó mi szó, érdekes megoldás. |
![]() |
| „fenekek” |
![]() |
| Típusok. |
![]() |
| Míves munka! |
Köszönjük!























