Ikarus 31
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.
Egy rövid részlet az Ikarus 31-es típusról a Gördülő Legendák c. könyvből.
„Az Ikarus 31-es az Ikarus 30-astól csak kissé eltérő önhordó fenékvázzal, minimálisan, 8540 mm-re növelt teljes hosszal az Ikarus 30-assal megegyező futóművekkel és hajtáslánccal készült. Az autóbusz karosszériája szögletesebb lett, nőtt a hátsó ablakok mérete a homlokfalat pedig nagy, hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház tette markánssá.
Az utastér tetőablakait az alapkivitelben elhagyták, de vevői igényre beépítették. A hazai piacon csak az exportrendelésre készített és ki nem szállított autóbuszok közlekedtek tetőablakkal.” ( Gerlei, Kukla, Lovász, Gördülő Legendák. )
Nos ez az Ikarus 31-es pont ezen járművek közül való.

Néhány felvétel a jármű felújításáról.
![]() |
A homokfújás és az elrohadt elemek pótlása után. |
![]() |
A bal első ajtóív újragyártott eleme. |
![]() |
Az utastéri lépcső is újragyártásra került. |
![]() |
Visszakerültek az eredeti ablakok. |
![]() |
Az újralemezelt homlokfalra visszakerült a „hangsúlyos hűtőmaszk és a fényszóróház”. |
![]() |
Szórógittezés után. |
![]() |
Az akkoriban még megszokott látványt nyújtó pótkerék a tartóval a hátsó homlokfalon. |
![]() |
Dukkózás után már véglegesen visszakerültek a lámpatestek és a hűtőmaszk. |
![]() |
Felújítás után, már a helyén a 85 lóerős 4 hengeres Csepel motor. |
![]() |
Az eredetivel azonos ülések is a helyükre kerültek. |
![]() |
„Műszerfal” részlet. |
![]() |
KÉSZ! |
A busszal először a 2014-es tököli buszfesztiválon találkoztam.
![]() |
OT-s „társai előtt. |
![]() |
A hathengeres „kistesó” mellett. |
![]() |
-„- |
![]() |
„…hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház…” |
![]() |
~ |
![]() |
~ |
![]() |
MÁVAUT |
![]() |
Hát szó mi szó, érdekes megoldás. |
![]() |
„fenekek” |
![]() |
Típusok. |
![]() |
Míves munka! |
Köszönjük!