Veterán járművek

Typ 200

Az „Öregek” amelyek felújítva bár de még mindig járják
Magyarország és néhány Keleteurópai ország útjait.
A teljesség igénye nélkül.

Ikarus 250
1967-1996

Ikarus 250.01 Szilágyi

Ikarus 250.72 LKK.

Ikarus 250 MALÉV - LKK

Ikarus 250.59 MALÉV - LKK

Ikarus 250 SL "Stasi" in Dargen

Ikarus 250.59 Heiko Wolf Németország

Ikarus 250.98 Pinczés Rudolf

Ikarus 250.69
BEAVER TRADITION

Ikarus 256
1973-2002

Ikarus
256.50
Apjok Gábor

Ikarus 256.50V Heiko Wolf Németország

Ikarus 256.50E ex. FKF.

Ikarus 256.50V
BEAVER TRADITION

Ikarus 260
1970-2003

Ikarus 260 BKV

Ikarus 260 ex. MVK

Ikarus 260T BKV.

Ikarus 263
1981-2003

Ikarus 280
1970-2003

Ikarus 280.00 BKV

Ikarus 280 Közlekedési Múzeum

Ikarus 280 BKV

Ikarus 280 BKV - LKK

Ikarus 280 BKV

Ikarus 280 LKK

Ikarus 280 Laibl Ádám

Ikarus 266
1970-1990

Ikarus 266 "Kaposvár"

Ikarus 266 "Szeged"

Ikarus 266 "Tatabánya"

Ikarus 255

Ikarus 255 Fung család

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán