AMG troli pótkocsi

Pótkocsi vontatás

A megnövekedett utasszám miatt 1954-ben a FAÜ bevezette az autóbuszok pótkocsi vontatását. Az FVV később, csak 1960-ban vezette be a pótos üzemet: az első széria Általános Mechanikai Gépgyár (ÁMG, Székesfehérvár) által gyártott pótkocsit ekkor vette át. 1961-ig az idekerült pótkocsik TP000-TP054-es pályaszámokat kaptak.
1962. július 1-től a pótkocsik a 900-as számcsoportba kerültek. Összesen 59 kocsi közlekedett az FVV állományában, ebből a 921-940 volt új beszerzés, a többi a FAÜ-től lett átvéve.

Az ÁMG gyártmányú trolibusz-pótkocsik főbb műszak adatai
Ülőhelyek száma: 26
Hosszúság: 6800 mm
Szélesség: 2500 mm
Tengelytáv: 4150 mm
Önsúly: 3875 kg

938

Új beszerzésű AMG pót
Új beszerzésű AMG pót

T241 -> 318II

319 -> T243II ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT

T273 -> 331II

Thököly út, Hungária körút kereszteződése, valamikor a 60-as évek közepén.

ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT
1962
T271 -> 329II

T276 -> 333II

Népliget.

T282 -> 337II

1965-ben a Dózsa György úton.

T286 -> 340II

A Hősök terén 1962-ben, még az "eredeti" pályaszámával.

T289 -> 343II

Budapest XIII. Dózsa György út a Váci út felől nézve. ÉV 1964 KÉPSZÁM 41101
ADOMÁNYOZÓ Angyalföldi Helytörténeti Gyűjtemény

T295 -> 345II

Thököly út, Hungária körút kereszteződése. A háttérben a Bíróság helyén még játszótér van.
A motorkocsi egy Ikarus 60-as elemeiből épült AMG pótkocsit vontat.

A pótkocsis trolibuszok szinte kizárólag a 75-ös vonalon üzemeltek 1968-ig. Ezután a járműveket selejtezték.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán