GA-91-00 GA-91-99

A következő sorozat a

GA-91-00-tól a GA-91-99-ig.

A sorozat összes kocsiját 1963 májusa és augusztusa közt szállították a FAÜ-nek.

Boráros tér 1963.
A képen a jobb oldalon álló Ikarus 620-as képviseli ezen sorozatot.

GA-91-00
Nagy Zsolt Levente gyűjteménye

GA-91-01
Napjainkban is „élő” egyik legöregebb Ikarus 620-as a FAÜ-BKV-tól.
2010-ben, felújítás előtti állapotban.
GA-91-03
GA-91-04
GA-91-08
GA-91-09
Budapest, 1963. augusztus 8.

MTI Fotó: Bajkor József 

GA-91-12
GA-91-15
GA-91-16

Budapest, 1964. június 17.MTI Fotó: Mikó László

GA-91-17

GA-91-18

GA-91-19

GA-91-20

GA-91-22

GA-91-23
fortepan_178866

GA-91-26

GA-91-27

GA-91-28

GA-91-29

GA-91-30

GA-91-33

GA-91-34

GA-91-35

GA-91-36

GA-91-45

GA-91-47

GA-91-48

GA-91-50

GA-91-51
Fortepan 97216

GA-91-52

Magyarország, Budapest,
Budapest, 1965. szeptember 14. A GA 91-52 forgalmi rendszámú 15-ös járatszámú Ikarus 620-as típusú autóbusz a Szabadságtéri Szovjet hősi emlékművön. A jármű előzőleg a Honvéd utcából a Szabadság-tér felé haladt utasokkal tele, amikor a kanyarban a gépkocsivezető eddig ismeretlen okból elvesztette uralmát a busz felett és felszaladt vele az emlékmű talapzatára. Bár a kocsi eléggé megrongálódott, sem a vezetőnek, sem a mintegy 40 utasnak nem történt sérülése. MTI Fotó: Lajos György
A 2000 cm széles, 1500 cm magas kőépítmény, két darab 300×150 cm-es félköríves bronz domborművel Antal Károly alkotása (1945).
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
Azonosító: MTI-FOTO-F__LA19650914017

GA-91-53

GA-91-54

GA-91-56

GA-91-57 => GB-97-11

Budapest, 1975. szeptember 1.
A II. kerületi Münnich Ferenc Nevelőotthon gyerekei várják,
hogy felszállhassanak arra az ajándék autóbuszra,
amit a BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat)
Mező Imre úti garázsának dolgozóitól kaptak.
MTI Fotó: Benkő Imre

GA-91-62

GA-91-65

GA-91-69

GA-91-70

GA-91-71 (www.fortepan.hu)

GA-91-72

GA-91-74

GA-91-78

GA-91-79

GA-91-81

Budapest, 1963. július 15.
MTI Fotó: Fényes Tamás


GA-91-82

GA-91-84

GA-91-85

GA-91-89
GA-91-93 (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)
GA-91-96

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán