1963. májusában került a FAÜ tulajdonába 6304/604 alvázszámmal. Az első „munkahelye” a zuglói Récsei garázs lett és az 1975-ös leselejtezése előtt átkerült a Mező garázsba.
Mint akkoriban egy bevett példa volt, hogy a BKV-tól leselejtezett autóbuszok TSZ-ekhez, iskolákhoz, vidéki Tanácsokhoz kerültek.
2012-ben ásták ki „fanatikus” Ikarus rajongók és gyűjtők egy vidéki tanyáról.
Néhány hónap után került a Lanta Kft. egyik tulajdonosához Simon Pali bácsihoz, aki teljes erőbedobással másfél év alatt üzemképes állapotra hozta.
Beszéljenek a képek:
Internetes oldalak, cikkek a típussal kapcsolatban.
IHO.HU, ORIGO.HU
TOTALCAR MAGAZIN
Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.
Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.
A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.
Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.
A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán