Ikarus 620 GA-91-01

Az ex. GA-91-01

FAÜ-s, BKV-s „gokart flotta”.
2013.

Nagy öröm, legalább is számomra, hogy a ’60-’70-es évek egyik legnagyobb számban futó Ikarus 620-as „család két példánya újra „feltűnést” kelthet Budapest utcáin.

Az anno három példányban készült Ikarus 630 nyitott autóbusz már több éve, 2007 óta látható és „használható” Pesten és Budán.

Mára, 2013-ra egy alaptípus is elkészült.

Az Ikarus a FAÜ ill. a BKV számára 935 darabot szállított, 1959. szeptemberétől,

1970. augusztusáig. E típus utolsó darabjait 1978. áprilisában selejtezték.

Magyarországon az Ikarus 620-asból az MVK ZRt. újított fel egy megmaradt darabot az

ex. GA-95-16-os frsz.-u Ikarus 620-ast, ami szintén a BKV színeiben dolgozott.

Remélhetőleg 2014-ben láthatjuk a három FAÜ-BKV színeit hordozó járművet.

Az érkezés után

Az állapota 2010 decemberében.

1963. május 25-én vette állományba a FAÜ Récsei üzemegysége.
1975. októberében selejtezték, akkor már a Mező garázs állományában volt.

Alvázszáma: 620-6304-604

Egy monori úr tanyáján „várta” jobbrafordulását 25 éven keresztül.

2012. januári, februári és márciusi állapot.

Nagy Zoli felvételei mutatják,
 hogy gyakorlatilag a tetőn kívül minden egyes elemet ki kellett cserélni.

 
Későbbi felvételek majd mutatják, hogy a most még eredeti hátsó ívet is cserélni fog kelleni.
 
A hátsó futómű felújítása.
 
Az íves karosszéria elemeket kézzel kell kikalapálni.
 
Az első futómű.A háttérben egy szintén felújítás alatt álló Ikarus 630-as.
 
Február végére már felkerültek a 620-630-as „arcát” jellemző íves, szemöldökös fényszóró helyei
 
A sárvédőívre várva.
 
Márciusra már felszerelésre került a felújított hátsó futómű.

2012. november

2013. március

 

A Hajógyári szigeten!

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán