630.65

A busz tulajdonosának neve:

Baujahr: 1967
Die Erstzulassung und der Ersteinsatz des Fahrzeuges sind nicht belegt. Ab 19. November 1976 war der IK 630 für die Firma Gläser in Klepzig im Einsatz, ehe er ab 11. Oktober 1979 von der LPG Pflanzenproduktion in Lütte übernommen wurde. Kurz darauf, am 08. Januar 1980, übernahm die LPG Saatbau in Borne den Bus.

Nachdem am 11. Oktober 1990 ein Privatmann den 630er erwarb um ihn zu einem Wohnmobil umzubauen, wurde unser Verein durch einen halleschen Oldtimerfreund auf das Fahrzeug aufmerksam gemacht. Es wurde abgestellt auf einem landwirtschaftlichen Anwesen, versunken in einer ehemaligen Mistgrube, in Woltersdorf bei Burg vorgefunden.

1999 erwarb unser Verein das Fahrzeug und brachte es nach Halle. Unser historischer Omnibus Ikarus 630 wurde von September 2002 bis April 2008 als Wagen 20 der VBH restauriert und schließlich am 30. April 2008 zugelassen.

Gyártási év: 1967
Az első nyilvántartásba vételt és a jármű első használatát nem dokumentálják. 1976. november 19-től az IK 630-at a Klepzigben működő szemüveggyártó cégnél használták, mielőtt 1979. október 11-én a lüttei LPG-üzem átvette. Nem sokkal később, 1980. január 8-án, a borne-i LPG Saatbau vette át a buszt.

Miután 1990. október 11-én egy magánszemély megvásárolta a 630-at annak érdekében, hogy mobilházzá alakíthassa át, egyesületünket egy hallei klasszikus autóbarát értesítette a járműről. Mezőgazdasági ingatlanon parkolt, egy volt trágyagödörbe süllyesztve, amelyet Burg közelében, Woltersdorfban találtak.

1999-ben egyesületünk megvásárolta a járművet és elhozta Halle-ba. A történelmi Ikarus 630-as autóbuszunkat 2002. szeptemberétől 2008. áprilisáig a VBH 20-as autójaként állították helyre, és 2008. április 30-án vették nyilvántartásba.

https://translate.google.hu/

Felújítás előtti állapot!

Kapcsoldó cikkek

Internetes oldalak, cikkek a típussal kapcsolatban.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán