630 kabrió

BKV ex. MB Travel

Ezt a járművet zárt felépítménnyel Németországból Cottbus-ból hozták és az MB Travel építette át. Budapesten a FAÜ állományában volt három darab, azok replikációja lett.
Most a BKV tulajdonában van.

Az első a Fővárosi Autóbuszüzemnél.

Az első bemutatkozás, BNV 2007.

Az első “hivatalos” bemutatkozása a 2008-as Közlekedési Múzeumban  megrendezett “GÖRDÜLŐ LEGENDÁK” c. Ikarus kiállítás megnyitóján volt, több társával együtt.

BKV-s együttállás

"Együtt a három" 2021. Folyás

Kapcsoldó cikkek

Internetes oldalak, cikkek a típussal kapcsolatban.
HIRADÓ.HU
GYŐRBEN -YOUTUBE –

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán