GA-57-07 – GA-57-99


GA-57-07-től a GA-57-99-ig.

1962. januárjától szállította az Ikarus az akkori FAÜ-nek.
Két garázs kapott ebből a sorozatból a Récsei és a Mező.

GA-57-07

GA-57-11
fortepan.hu

GA-57-13
GA-57-15
GA-57-16
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-57-17
GA-57-19

GA-57-25
Budapest, 1962. február 5.
Hétköznapi forgalom a Blaha Lujza téren 1962. február 5-én reggel 8 órakor.
MTI Fotó: Fényes Tamás
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-57-27
Budapest, 1963. július 15.

MTI Fotó: Fényes Tamás

Budapest, 1962. június 15.
MTI Fotó: Bogár Lajos 
GA-57-30
GA-57-33
1973. decemberi selejtezése után 1974. februárjában a
Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat Eger,
Gyöngyösi Gyáregysége vette meg,
új rendszáma: GB-76-33.
Végső selejtezése 1977. június 27.
Forrás: Autóbusz-100
a hatvanas évek közepén.
Barátommal a hetvenes évek elején a 25-ös villamospótlón.
GA-57-34
GA-57-38
Fortepan/Főfotó

GB-54-41 ex. GA-57-39

Ipari Szakmunkásképző Intézet, Nyíregyháza, Árok u. 53.
tulajdonába került 1974-ben. 1978. decemberében selejtezték
 GA-57-41

GA-57-46
GA-57-47
Fortepan/Főfotó
1968. Miklós utca

GA-57-50

GA-57-52
GA-57-55
Azt, hogy miért van az első szériás 620-asokra jellemző
elhúzható szellőzővel ellátott ablakok, azt nem tudjuk.
GA-57-57
GA-57-63
GA-57-65
GA-57-66
Alv.sz.:6111/226 Besz: 1962.01.12 „S”: 1974.04.01
Utóélet
Átrendszámozás 1974.06.03
További rendszám GB 40-03
Változás dátuma 1974.06.10
Újabb tulajdonos Általános Iskola, Sárosd
Átrendszámozás 1982.09.08
További rendszám BV 56-40
Végső selejtezés 1984.06.05

 GA-57-69
Nagy Zsolt Levente gyűjteménye
GA-57-73
GA-57-76
GA-57-79
GA-57-80
fortepan_94749
GA-57-82

GA-57-85
Alv.sz.: 6111/283 Besz: 1962.02.02 „S”: 1973.12.29
Átalakítás dátuma 1965.12.09
Megjegyzés: Üzemi kísérlet céljából Törőcsik féle továbbfejlesztett főfékszeleppel üzemel
Utóélet
Átadás dátuma 1974.01.18
Újabb tulajdonos Szabadság MGTSZ, Kisvejke, Rákóczi u. 96.
Átrendszámozás 1974.05.16
További rendszám GB 78-76
Végső selejtezés 1977.06.13
fortepan_25673

GA-57-87
Utóélete: Vörös Csillag MGTSZ, Kaba, Vöröshadsereg u. 92.
GB-38-67
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán