Ikarus 620 városi közlekedésben

A Fővárosi Autóbuszüzemnél 1959-1978

A városi forgalomban közlekedő 0-2-2 ajtóelrendezésű típus
24 ülő és 38 álló utast szállított.

GA 09-27
Rendszám szerint az „ELSŐ” Ikarus 620-as a FAÜ állományában.
510/17/5908/236 1959.09.25 Fürst „S” 1967… Fürst
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Átrendszámozás 1967.06.12
További rendszám GB 62-50
Változás dátuma 1969.11.14
Újabb tulajdonos BKV Előre Sport Club, Bp. VII., Akácfa u. 15.
Változás dátuma 197..12.28
Újabb tulajdonos Egyetértés MGTSZ, Ács, Szabadság u. 40.
Végső selejtezés 1980.08.08

Az első!
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán