„A fővárosi tömegközlekedésben 1955-ben megjelent az Ikarus 66, az új, farmotoros típus, a nagy reménység. Kialakításakor elsősorban a fővárosi alkalmazhatóság lehetőségeit vették számításba. Az előzetes felmérésekből az tűnt ki, hogy a Fővárosi Autóbuszüzem utasforgalmi igénye kb. száz ülő és álló utast szállító járművek gyártását követeli meg.”
Erről az Ikarus 66-osról igen sok felvétel született, de sajnos részünkre csak elég gyenge minőségű képek kerültek.
Kossuth Lajos utca – Forgalomban a GF-100
ADOMÁNYOZÓ: HORVÁTH MIKLÓS DR

1959. MÁRCIUS
MAGYAR FILMHÍRADÓ13.
A kocsi méreteinek kialakítását végeredményben két körülmény korlátozta: az egyik a fordulási kör sugara, ami a tíz métert nem haladhatta meg, hogy a főváros legszűkebb kanyarjában is megbízhatóan közlekedjék, a másik a rendelkezésre álló Csepel 613 D típusú hathengeres 91,5 kW-os motor teljesítménye volt.
A hátsó motor elrendezési előnye abban rejlik, hogy a hozzáférhetősége minden eddiginél kedvezőbb volt,
a tömegelosztás pedig terheletlen állapotában is alacsonyabb padlószintet biztosított.
A 11 375 mm hosszú és 5550 mm tengelytávú autóbusz befogadóképességét végül is 39 ülő és 52 álló utasra méretezték.
Budapest, 1959. március 6.
Próbaútján halad két Ikarus 66-os új autóbusz
a Szabadság híd budai hídfőjénél.
Az Ikarus gyár felajánlotta, hogy a fővárosi forgalom javítása céljából április 4-ig terven felül 20 új típusú óriási autóbuszt ad át a közlekedésnek, ebből kettő már elkészült.
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Szent István körúton a VÍgszínház előtt, 1960-ban.
Fotó adományozó: Bojár Sándor
Az első menetrendszerű farmotoros autóbusz (GA 08-53) 1959. március 22-én indult útjára a 12-es vonalán a Boráros térről.
E típusból 1959-ben 20, 1960-ban 55 kocsit kapott a
Fővárosi Autóbuszüzem,
amit 1961-ben még 20 darab követett.
Folytatás következik, az 1960-61 es kocsikkal.

A FAÜ állományából -> vidéki AKÖV-h
GA-11-20 -> GA-80-48 Szeged
GA-11-27 -> GA-80-55 Győr
GA-11-39 -> GA-80-67 Győr