ITC600, IC660 a FAÜ ill. BKV állományában és vidéki nagyvárosokban

1961-ben 49, 1963-ban 65, 1966-ban 60 és 1967-ben 49 kocsit készített. Az utánfutórészekhez 148 Tr5-ös, 169 Ikarus 60-as és két Ikarus 620-as karosszériát használtak fel. Bérmunkában a Fővárosi Villamosvasút részére 54 csuklós trolibuszt, a budapesti és a szegedi AKÖV, valamint a Pécsi Közlekedési Vállalat részére több csuklós autóbuszt gyártottak.
A néhány nullszériás autóbusz 1961 április elején az óbudai 6-os viszonylaton közlekedett. A sorozati kocsik 1961 júliusától jelentek meg a főváros utcáin. A nagykörúti 12-es és 12A vonalán váltották fel a régebbi típusokat.

1961.
Még „0” szériásnak számító 25.
1955.01.28 GF-797 -> GA 04-90,
Csuklósítás 1961.10.20 GA 59-74 -> GA 83-25
„S”: 1968.01.07

A 25. ITC600

 

1955.12.02, GF-860” -> GA 06-70
1961.12.15 csuklósítás: GA 59-93 GA 83-44
„S”: 1968.01.07

Az Erzsébet híd átadása.
A hídon egy FAÜ csuklós (GA-83-44),
és az 1228 pályaszámú Bengáli


Az 1955. márciusi GF-827” -> GA 06-39 Csuklósítása után: GA 59-97, majd GA 83-48
Csuklósítás: 1961.12.22,  „S”: 1968.08.08

Az 1961. decemberi ITC600-as a Nagykörúton a 12-es viszonylaton.


1955.03.21 GF-836” -> GA 06-47
1962.01.19 csuklósításakor: GA 59-69  -> GA 83-73
„S”: 1968.08.12

A Szépművészeti Múzeum előtt 1962. januárjában


A 100. GA 59-55
1952.09.17 GF-680 -> GA 04-14
1962.07.21 csuklósítás: GA 59-55 -> GA 83-59  „S” 1968.08.12

Az ünnepélyes bemutatóra feldíszített csuklósok.

1952.09.08, GF-663 -> GA 05-61
1962.02.16, csuklósítás: GA 58-96 -> GA 83-80
„S”: 1968.06.07

"Egy fotó a buszommal."


1956.07.20 GF-914 -> GA 07-49
Csuklósítás, 1963.10.19 GA 84-87
„S”: 1972.10.29

1963-tól gyártották a képen látható,
GA 84-87 Ikarus IC 660 típust
amelyeket már 2 db Ikarus 60 típusú buszokból állítottak össze.

1958.09.27, GF-123” -> GA 07-72
1966.09.10 csuklósítás GA 85-59
„S” 1975.01.01

A „Récseiből” 1969-ben került át a „Kilián” ü.e.-be és onnan is selejtezték.

1957.08.30. GF-958 ->GA 05-11 1966.12.02. csuklósítás GA 85-61 "S": 1975.11.29
1959.05.15. GA 08-98 1966.06.01. csuklósítás GA 85-81 "S": 1975.12.19.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán