Vissza az időben. Megújult az 1522-es „RATA”

1984-ben az Újpesti kocsiszínben fényképeztem ezt a motorkocsit. 38 évvel utána lett újra lehetőségem az immár sokadik, de egyben a legjobb felújítása után egy sorozatot készíteni "Róla".

1984-ben, még egész jó állapotúnak mondható, de később már védelem nélkül álltak az akkor már bezárt Újpesti kocsiszínben.

2022. július

A "Rata" mellett a BVVV L típusú motorkocsija áll, de erről majd később.
A tanuló tábla a latt található a szolenoid csatlás aljzata, ahova pótkocsis üzem esetén a lengőkábelt kellett bedugni.
A kocsi oldalán látható az irányjelző is, amit a gyártáskori állapotra szereltek vissza.
Az ex. 1715-ös és a 2624-es az utolsó forgalmi állapotának megfelelően.

Részletek

Indulás!

Indulás előtti együttállás. Melyik a kakukktojás?
Tanulók találkozása.

Linkek.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán