Az Ikarus 30-as
állami vállalatoknál, közületeknél

MASZOVLET a MALÉV elődjének
Ikarus 30-as autóbuszai.

A Vörösmarty téren. 1951.
A Vörösmarty téren. 1951.
Ferihegy 1
Az Ikarus 556 megjelenésekor is még üzemelt néhány 30-as
A háttérben az egyik "MALÉV faros" és egy Dutra traktor egy Csepel társaságában.

A Magyar Néphadseregnél

Az 1956-os forradalom idején a Corvin közben, kissé megtépázott állapotban.
Az 1956-os forradalom idején a Corvin közben, kissé megtépázott állapotban.

Bányászati Vállalatnál

A felvétel az Ikarus Gyár által készített csilléről készült.

A Faluszínháznál

Köszönjük!
Köszönjük!
Az Állami Faluszínház Ikarus 30-asai
Az Állami Faluszínház Ikarus 30-asai

Déryné Színház
~

A Magyar Postánál
~

AUTÓBUSZ S.K.

A Mátrában. Valószínűleg egy sportegyesület, vagy minisztérium autóbusza.
Az Országos Testnevelési Bizottság is kapott, vagy vásárolt Ikarus 30-as autóbuszokat, ezekről sajnos csak az MTI készített fotókat, melyek megvásárlása folyamatban.

Vállalati kirándulás saját busszal.

Kérjük látogassanak vissza később, a képek, leírások feltöltése folyamatos.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán