Az Ikarus 601

A kifejezetten elővárosi forgalomra nagyobb szériában épített Ikarus 601-es típus megalkotása kevés tervezési munkát igényelt, mivel alváza, hajtáslánca, karosszériája megegyezett az Ikarus 60-aséval.
A jármű csak egy, az első tengely mögött elhelyezett pneumatikus harmonikaajtóval készült és homlokfalában vízszintes tábla elhelyezésére alkalmas viszonylatjelzőt építettek.
Az utastérben 2+2 sor ülést helyeztek el, így 39 ülőhely adódott.

Az Ikarus 601-es a vidéki közlekedési vállalatok közkedvelt típusa volt az elővárosi, megyék közötti távolsági forgalomban jól megfelelt.
A Csepel motorok és a hajtáslánc karbantartása a vállalatoknál üzemelő több ezer darabszámú Csepel teherautónak köszönhetően nem okozott gondot.” **

Gerlei Tamás Kukla László Lovász György : GÖRDÜLŐ LAGENDÁK

1953.
Adományozó: Holenár Csaba és Edina
A MÁVAUT is eladta a kiselejtezett buszait termelő szövetkezeteknek.

Az Ikarus 1953 és 55 közett 616 darab Ikarus 601-est szállított az NDK-nak

Szerző: Johannes, 1954. Leipzig

Az oldal feltöltése folyamatban, kérjük nézzen vissza később!

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán