A kifejezetten elővárosi forgalomra nagyobb szériában épített Ikarus 601-es típus megalkotása kevés tervezési munkát igényelt, mivel alváza, hajtáslánca, karosszériája megegyezett az Ikarus 60-aséval.
A jármű csak egy, az első tengely mögött elhelyezett pneumatikus harmonikaajtóval készült és homlokfalában vízszintes tábla elhelyezésére alkalmas viszonylatjelzőt építettek.
Az utastérben 2+2 sor ülést helyeztek el, így 39 ülőhely adódott.
Az Ikarus 601-es a vidéki közlekedési vállalatok közkedvelt típusa volt az elővárosi, megyék közötti távolsági forgalomban jól megfelelt.
A Csepel motorok és a hajtáslánc karbantartása a vállalatoknál üzemelő több ezer darabszámú Csepel teherautónak köszönhetően nem okozott gondot.” **
Gerlei Tamás Kukla László Lovász György : GÖRDÜLŐ LAGENDÁK
Az oldal feltöltése folyamatban, kérjük nézzen vissza később!