Az alap

A FAÜ a GA 07-30(II) forgalmi rendszámmal (az eredeti GA 07-30 egy 1963. októberében GA 84-86 frsz-mal csuklósított IK 60-as volt) 1964.10.17-én vette állományba ezt a 180-ast egy 40.000 km-es próbaüzemre. Ennek lefutása után 1965.03.31-én törölték is a fővárosi állományból, majd a kocsi visszakerült az IKARUS-gyárba. Innen 1965. augusztusában Pécsre vitték, ahol a 12. sz. AKÖV állományában már a GA 79-65-ös rendszámmal állt be a helyi forgalomba. Akkor került újra a figyelem középpontjába, amikor a KPM Autóközlekedési Vezérigazgatóság javaslatára a MÁVAUT egy hotelbusz kialakításához keresett alkalmas járművet.
A jármű belső átalakításának terveit Csernyi József formatervező készítette.
Néhány kép után ajánlanám Bajsz Gábor blogját a buszról.