Ikarus 180 Hotelbusz

Az alap

Az alap az első, prototípus az 1964-es gyártású, Leyland-motoros, Wilson RV 28 típusú váltóval szerelt buszról (alvázszám: 180.00.012/64, motorszám: EO 680/468/11).

A FAÜ a GA 07-30(II) forgalmi rendszámmal (az eredeti GA 07-30 egy 1963. októberében GA 84-86 frsz-mal csuklósított IK 60-as volt) 1964.10.17-én vette állományba ezt a 180-ast egy 40.000 km-es próbaüzemre. Ennek lefutása után 1965.03.31-én törölték is a fővárosi állományból, majd a kocsi visszakerült az IKARUS-gyárba. Innen 1965. augusztusában Pécsre vitték, ahol a 12. sz. AKÖV állományában már a GA 79-65-ös rendszámmal állt be a helyi forgalomba. Akkor került újra a figyelem középpontjába, amikor a KPM Autóközlekedési Vezérigazgatóság javaslatára a MÁVAUT egy hotelbusz kialakításához keresett alkalmas járművet.
A jármű belső átalakításának terveit Csernyi József formatervező készítette.

Néhány kép után ajánlanám Bajsz Gábor blogját a buszról.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán