Ikarus 30-as a FAÜ-nél és vidéki városokban

A Fővárosi Autóbuszüzemnél

A FAÜ első Ikarus 30-as autóbusza 1951. június 5-én állt forgalomba. Ebből a típusból a Fővárosi Autóbuszüzem 1951-ben tizenhármat kapott.
A budapesti forgalomban szűknek bizonyult kocsikat 1956-ig szállították, a Fővárosi Autóbuszüzemnél ekkor 192 futott belőlük.

A GF 600, 1951-es beszerzésű Ikarus 30 a Fővárosi Autóbuszüzemnél.
1958-tól a MÁVAUT-nak átadva. Ott GO 617 majd GA 31-73 rendszámmal futott leselejtezéséig, 1962-ig.

ikarus 30
Az első bemutatása a FAÜ-nél

és forgalomban.

1952.02.28. GF-629
 1958.07.16. Átadva 51 sz. AKÖV, Szolnok
További frsz. GO-707
Átrendszámozás dátuma 1958…
További frsz. GA 38-80
Változás időpontja 1962.01…
További tulajdonos 7 sz. AKÖV, Szolnok
Végső kivonás 1962…

fortepan_9130_ankernel_ik30_light-3
Budapest VI. Deák Ferenc tér, Anker ház. ÉV 1950
KÉPSZÁM 9130 ADOMÁNYOZÓ UVATERV
fortepan_21752_Fortepan_Kotnyek Antal_ik30_light
Fortepan/Kotnyek Antal felvételén, mely 1956-ban készült, a
192 darabos Ikarus 30-as egyike látható

1954. márciusi beszerzés a
GF-597 -> GA-00-14
1959-ben lekerült a Szegedi Közlekedési Vállalathoz

Budapest, 1958. április 19. Tavaszi csúcsforgalom a Margit híd budai hídfőjének HÉV végállomásánál.
MTI Fotó: Zinner Erzsébet
Speciális a gyáritól eltérő a FAÜ által kialakított viszonylatszám jelző.

1954. augusztusi beszerzés a
GF-013 -> GA-00-83
1960-ben a Köztisztasági Hivatalhoz került. Ott a GB 55-31 rendszámot kapta.
1967.06.20 Alföldi Kőolajfúrási Üzemhez került Szolnokra.
1970.11.18
További tulajdonos: Dózsa MGTSZ, Orosháza. 1974. júniusában selejtezték végleg.

Az állapota hagy némi kívánnivalót!

1954. augusztusi beszerzés a
GF-013 -> GA-00-83
1960-ben a Köztisztasági Hivatalhoz került. Ott a GB 55-31 rendszámot kapta.
1967.06.20 Alföldi Kőolajfúrási Üzemhez került Szolnokra.
1970.11.18
További tulajdonos: Dózsa MGTSZ, Orosháza. 1974. júniusában selejtezték végleg.

fortepan_128217_szilagyie_ik30_light
Szilágyi Erzsébet (Malinovszkij) fasor a Fogaskerekű végállomásától
a Széll Kálmán (Moszkva) tér felé nézve.
ÉV 1959
KÉPSZÁM 128217 ADOMÁNYOZÓ Bauer Sándor
Budapest VIII. Nagyvárad tér, buszvégállomás. ÉV 1959
KÉPSZÁM 117054 ADOMÁNYOZÓ FSZEK Budapest Gyűjtemény / Sándor György

GF-561
1954. áprilisi beszerzésű. 1958-ban GA-00-49-es rendszámot kapta.
1959. december 22-én selejtezték, további sorsa ismeretlen.

Az 1954-es beszerzésű GA-00-35 ex. GF-575 rendszámú Ikarus 30-as, már városi viszonylatszám tartóval a hármashatárhegyi "H" járaton.
Egy színezett fénykép a GF-048 -> GA 01-17 1955.02.28
1960.09.18 Átalakítva pótkocsinak Átadás/átalakítás dátuma 1961.03.29 További frsz. XA 24-55 Átrendszámozás dátuma 1962… További frsz. XA 30-56 Változás időpontja 1963.08.29 További tulajdonos Állami Népi Együttes
A fekete-fehér felvételt Nagy Zsolt Levente színezte.

Miskolc

PÉCS

pkv-27_light
Pécsre utazás előtt lejelentkezés Sztálin elvtársnál.
"Bizonyára igen igen örült neki"

 

Feltöltés alatt, kérünk látogass vissza később!

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán