Ikarus 55, Ikarus 66 a
MÁVAUT, Volán és egyéb közületi üzemeltetésében

A képek feltöltése folyamatban

Az elsők egyike a Felvonulási téren
Az Engels téren
A GN-307
-
Talán a GN-307


A GN rendszámcsoportba tartozó, egymáshoz képest tucatnyi,
apró eltérést mutató nullszéria első példánya a
GN-300
már forgalomban.

*-*
Budapest V. Kossuth Lajos utca az Astoria kereszteződés felé nézve. Az Astoria szálló előtt a nullszériás Ikarus 55 típusú távolsági autóbuszok egyike.
ÉV 1955 KÉPSZÁM 51860 ADOMÁNYOZÓ Nagy Gyula

GN-353
Herendi porcelán „utaslámpák”

1955 KÉPSZÁM 51740 ADOMÁNYOZÓ Nagy Gyula
ÉV 1959. KÉPSZÁM 129208 ADOMÁNYOZÓ Heinzely Béla
Ausztria,
Semmering
Hochstrasse, jobbra a Grandhotel Panhans.
ÉV
1962
KÉPSZÁM
201823
ADOMÁNYOZÓ
Jakab Antal
Ausztria, Semmering Hochstrasse, jobbra a Grandhotel Panhans. ÉV 1962 KÉPSZÁM 201823 ADOMÁNYOZÓ Jakab Antal
Szlovákia, Puhó Svätoplukova ulica.
ÉV 1956 KÉPSZÁM 100751 ADOMÁNYOZÓ Dobóczi Zsolt

Egy, az elsőszériás faros jegyeit mutató 55-ös, Székesfehérváron 1961-ben.

Székesfehérvár Börgöndi út, a 14. sz. AKÖV (ma Alba Volán) telephelye.
ÉV 1961. KÉPSZÁM 91763 ADOMÁNYOZÓ UVATERV


Az 1957 és 1959 között gyártott farosok fényszórói már a lökhárító fölé kerültek, de a díszrácsmég hiányzott.**

A képen a a farosok több korszakot ölelnek át.
A felvételt az Ikarus több típusa szinesíti.
Ikarus 31, Ikarus 601.

A Mávaut 16 autóbusza, mint városnéző az IBUSZ megrendelésére.

Budapest I., budai Vár Szentháromság tér, a felvétel a Szentháromság-szobor előtt készült, jobbra a Mátyás-templom. ÉV 1958 KÉPSZÁM 127785 ADOMÁNYOZÓ Bauer Sándor
*-*
Jihlava Masarykovo náměstí, háttérben a Loyolai Szent Ignác-templom
ÉV 1960. KÉPSZÁM 175602 ADOMÁNYOZÓ Chuckyeager tumblr
Pomáz MÁVAUT autóbusz-pályaudvar. ÉV 1960 KÉPSZÁM 176546 ADOMÁNYOZÓ Chuckyeager tumblr
Érd autóbusz-állomás.
ÉV 1961. KÉPSZÁM 91959 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

„Apu, hogy fér be az a nagy …..”

ÉV 1962 KÉPSZÁM 148625 ADOMÁNYOZÓ Barbjerik Ferenc

Az un. „majompofájú” farosok mellet, egy szovjet exportból itt maradt
Ikarus LUX

Magyarország, Budapest V. Erzsébet (Engels) tér, MÁVAUT autóbusz-pályaudvar, szemben a Hercegprímás (Alpári Gyula) utca.
ÉV 1966 KÉPSZÁM 65446 ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr
Makó Széchenyi tér, Korona szálló.
ÉV 1966 KÉPSZÁM 126424 ADOMÁNYOZÓ Bauer Sándor
fortepan_129620_ga-21-85_light
Balaton, Tihany.
A felvétel a mai Borsos Miklós téren készült 1967-ben
KÉPSZÁM 129620 ADOMÁNYOZÓ Hunyady József
Tihanyi rév
Tihanyi rév
Eger autóbusz-pályaudvar.
ÉV 1968 KÉPSZÁM 97347 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

Ezt a tájat, csak farossal tudom elképzelni.

Ózd Gyár utca, vasúti felüljáró.
ÉV 1968 KÉPSZÁM 97561 ADOMÁNYOZÓ UVATERV
1969 · Veszprém Óváros tér a Tűztoronnyal.
Adományozó/Tóth Károly Dr.

Az AKÖV3 Ikarus 55-e, kissé megviselt „fenékkel”, Tiszaszederkényben.

ADOMÁNYOZÓ UVATERV
Salgótarján ideiglenes autóbusz-állomás a Fürdő út - Karancsi út - Bartók Béla út határolta területen.
ÉV 1974 KÉPSZÁM 98690 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

1976. Az utolsó darabok egyike. Vitán felül Csepel motorral!

ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr


Ez az 1974-ben készült felvétel gimnáziumi éveimet idézi. A képen egy orosz exportból itthon maradt Ikarus LUX, aminek színe olyan rózsaszín féle volt. A hetvenes évek elején sűrűn találkoztam ezekkel a fura színnel festett farosokkal a Váci út és Róbert Károly körút kereszteződésében iskolába menet. A másik, hogy abban az időben sokat eveztem és a csónakház a Megyeri Csárdánál volt, tehát sokszor utaztam a 3-as és a 10-es „villamoson”. Az már csak egyfajta plusz, hogy a faros jobb oldalánál látszik egy Zil, lehet én vezetem, mint tanuló.

Budapest XIII. Váci út, Újpest kocsiszín.
ÉV 1974 KÉPSZÁM 89461 ADOMÁNYOZÓ Urbán Tamás
Ikarus LUX. Ennek a sorozatnak volt valamilyen fura rózsaszín festése és
elöl nem viszonylatszám jelző, hanem fényszóró volt. (Orosz export)
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán