Ikarus 55, Ikarus 66 a MÁVAUT és a Volán üzemeltetésében

A képek feltöltése folyamatban

Az elsők egyike a Felvonulási téren
A GN-307

A GN rendszámcsoportba tartozó, egymáshoz képest tucatnyi apró eltérést mutató nullszéria első példánya a
GN-300
már forgalomban.

*-*
Budapest V. Kossuth Lajos utca az Astoria kereszteződés felé nézve. Az Astoria szálló előtt a nullszériás Ikarus 55 típusú távolsági autóbuszok egyike. ÉV 1955 KÉPSZÁM 51860 ADOMÁNYOZÓ Nagy Gyula

GN-353
Herendi porcelán “utaslámpák”

1955 KÉPSZÁM 51740 ADOMÁNYOZÓ Nagy Gyula
ÉV 1959 KÉPSZÁM 129208 ADOMÁNYOZÓ Heinzely Béla
Szlovákia, Puhó Svätoplukova ulica. ÉV 1956 KÉPSZÁM 100751 ADOMÁNYOZÓ Dobóczi Zsolt

Egy, az elsőszériás faros jegyeit mutató 55-ös, Székesfehérváron 1961-ben.

Székesfehérvár Börgöndi út, a 14. sz. AKÖV (ma Alba Volán) telephelye. ÉV 1961 KÉPSZÁM 91763 ADOMÁNYOZÓ UVATERV


Az 1957 és 1959 között gyártott farosok fényszórói már a lökhárító fölé kerültek, de a díszrácsmég hiányzott.**

A Mávaut 16 autóbusza, mint városnéző az IBUSZ megrendelésére.

Budapest I., budai Vár Szentháromság tér, a felvétel a Szentháromság-szobor előtt készült, jobbra a Mátyás-templom. ÉV 1958 KÉPSZÁM 127785 ADOMÁNYOZÓ Bauer Sándor
*-*
Jihlava Masarykovo náměstí, háttérben a Loyolai Szent Ignác-templom (Kostel svatého Ignáce z Loyoly). ÉV 1960 KÉPSZÁM 175602 ADOMÁNYOZÓ Chuckyeager tumblr
Pomáz MÁVAUT autóbusz-pályaudvar. ÉV 1960 KÉPSZÁM 176546 ADOMÁNYOZÓ Chuckyeager tumblr
Érd autóbusz-állomás. ÉV 1961 KÉPSZÁM 91959 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

“Apu, hogy fér be az a nagy …..”

ÉV 1962 KÉPSZÁM 148625 ADOMÁNYOZÓ Barbjerik Ferenc

Az un. “majompofájú” farosok mellet, egy szovjet exportból itt maradt
Ikarus LUX

Magyarország, Budapest V. Erzsébet (Engels) tér, MÁVAUT autóbusz-pályaudvar, szemben a Hercegprímás (Alpári Gyula) utca. ÉV 1966 KÉPSZÁM 65446 ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr
Makó Széchenyi tér, Korona szálló. ÉV 1966 KÉPSZÁM 126424 ADOMÁNYOZÓ Bauer Sándor
fortepan_129620_ga-21-85_light
Balaton, Tihany.
A felvétel a mai Borsos Miklós téren készült 1967-ben
KÉPSZÁM 129620 ADOMÁNYOZÓ Hunyady József
Eger autóbusz-pályaudvar. ÉV 1968 KÉPSZÁM 97347 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

Ezt a tájat, csak farossal tudom elképzelni.

Ózd Gyár utca, vasúti felüljáró. ÉV 1968 KÉPSZÁM 97561 ADOMÁNYOZÓ UVATERV
1969 · Veszprém Óváros tér a Tűztoronnyal.
Adományozó/Tóth Károly Dr.

Az AKÖV3 Ikarus 55-e, kissé megviselt “fenékkel”, Tiszaszederkényben.

ADOMÁNYOZÓ UVATERV
Salgótarján ideiglenes autóbusz-állomás a Fürdő út - Karancsi út - Bartók Béla út határolta területen. ÉV 1974 KÉPSZÁM 98690 ADOMÁNYOZÓ UVATERV

1976. Az utolsó darabok egyike. Vitán felül Csepel motorral!

ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr

Ez az 1974-ben készült felvétel gimnáziumi éveimet idézi. A képen egy orosz exportból itthon maradt Ikarus LUX, aminek színe olyan rózsaszín féle volt. A hetvenes évek elején sűrűn találkoztam ezekkel a fura színnel festett farosokkal a Váci út és Róbert Károly körút kereszteződésében iskolába menet. A másik, hogy abban az időben sokat eveztem és a csónakház a Megyeri Csárdánál volt, tehát sokszor utaztam a 3-as és a 10-es “villamoson”. Az már csak egyfajta plusz, hogy a faros jobb oldalánál látszik egy Zil, lehet én vezetem, mint tanuló.

Budapest XIII. Váci út, Újpest kocsiszín. ÉV 1974 KÉPSZÁM 89461 ADOMÁNYOZÓ Urbán Tamás
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán