Ikarus 280T

Ikarus 280T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

"A jármű próbafutásait 1975. során végezte, főleg a 75-ös vonalon." A felvétel a Városligetben készült.

A jármű próbafutásait 1975. során végezte, főleg a 75-ös vonalon.
Azután 1976. I. 2-án vették állományba.
A kocsit 1991. VI. 20-án selejtezték, ezután a Pongrác telepen félreállítva állt kiállítási céllal.
Miután felújítására nem jutott pénz, időközben alkatrészbányának használták kényszerből
(azaz a napi fenntartáshoz szükséges hiányzó alkatrészeket néha erről a kocsiról szerelték le).
Így aztán állapota súlyosan leromlott, míg 2000-ben végül szétvágták.

A 100-as prototípus trolibuszt – ellentétben a 600-assal – egy 78 darabos sorozat követte.
Ennek az volt az oka, hogy Szovjetunió nem volt képes csuklós járművet gyártani még közel egy évtizeden át,
és ezen túl KGST relációban sem gyártott senki csuklós trolibuszt.

Az egyik  100-as pályaszámú sorozati jármű a BNV-n

A pályaszámok: 100-178

év
1976.
1978.
állományba vett járművek száma
56
23
pályaszámok
100-155
156-178

 

102
102
106
108
Hát a szedőit nézve elég szexista felvétel!
109
114
120
132
136
1976-ban a Hősök terén.
147
Kicsit életlen, kicsit szemcsés, de legalább megvan.
150
163
167
167
167
167
A Dózsa György úton a '70-es években
Örs Vezér tér, 1987.

A budapesti 200-as GVM sorozat.

Budapesten 1987-ben vásárolták meg a GVM széria első járművét,
miután már az NDK és Bulgária nagyobb mennyiségben vett Ganz-trolibuszt.
Pályaszámok: 200-283
Adatok: http://villamosok.hu/troli/ik-280-gvm/index.html

év
1987.
1988.
1989.
1996.
állománybavett járművek száma
7
26
50
1
pályaszám
200-206
207-232
233-282
283

A teljes 200-as sorozatú GVM-ekről készült fotók: Feldolgozás alatt.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán