Lengyel János írása.
Ma ismét lezárul egy korszak az Ikarus történelmében, ami azért is különleges, mert Finta László tervei alapján az első Ikarus 200-as szériához tartozó autóbusz egy Ikarus 250-es típus volt a tervezőasztalon. Az első bemutató példány 1967.május 1-re készült el, sorozatban 1970-től gyártották. A 200-as család a mai napig rekorder a világ buszgyártásában darabszámok tekintetében.
1994-ben még készült Ikarus 250-es, közülük az egyik autóbusz Ikarus 250.68 típusjelzéssel került az akkori 14. számú Volán vállalat utódjának számító Alba Volán állományába, DUD-219 rendszámmal ottani színterv szerint.

2006-ban a KAZ-698 rendszámot kapta. 2015 január elsején országosan a Volán vállalatok megszűntek, helyüket a régiós Közlekedési Központok vették át. Így az autóbusz a KNYKK, azaz a Középnyugat-Magyarországi Közlekedési Központ állományába került és megkapta az e szerinti arculatot.
2018-ban áthelyezték Oroszlányba, ahol 2019 novemberéig tartalék jármű volt. Innen Tatára került a Tata-Tatabánya fordára, ahol 2020 szeptemberében megkapta a Volánbusz arculatot, mivel 2019 novemberétől a Régiós Közlekedési Központok beleolvadtak az országosan működő Volánbusz Zrt.-be.
Napjainkig a típus egyetlen túlélőjeként a Tatabánya-Tata fordát teljesítette. A mai napon a 8400-as vonalon a 971-es számú menetrendszerinti utolsó járatként 23:20 perckor elhagyja Tatabánya autóbusz állomást és 23:44 perckor megérkezik Tata, autóbusz állomásra.
Ezzel véget ér egy 54 éves korszak az Ikarus 250-es autóbusz történetében a bemutató darabtól az utolsó járatig.
A beosztott autóbuszvezető Bokor Győző Péter, aki vigyázott rá és megszállottja a típusnak!
A fényképet köszönjük Sándor Zoltánnak!
Üdvözlettel: nosztalgiabusz.hu