XIII. Ikarus találkozó Köszönet

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a találkozónak helyszínt adó Folyási Templom tó tulajdonosának a makulátlan rendért, hogy a területet erre teljes egészében alkalmassá tette, az összes feltételnek eleget tett.
Köszönjük a járművek tulajdonosainak, hogy elhozták járműveiket és köszönet a látogatóknak a részvételért.
Köszönjük annak a három cégnek, nevezetesen a BKV Zrt-nek, az MVK Zrt.-nek és a Lanta Kft.-nek, hogy a találkozó címadóját adó járműveket elhozták.
Végül és nem utolsó sorban nagy köszönet a rendezvény lebonyolításában dolgozóknak és a sok segítséget és türelmet a családomnak.

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/09/04/a-magyar-buszgyartas-legszebbjei-gyultek-ossze-folyason/#

Folytatjuk a találkozón készült fényképek bemutatásával!
Aki szeretné néhány arra érdemesnek vélt felvételét bemutatni az itt megteheti.

” Együtt a három”

A GA 80-35 1963 május 03-án került a FAÜ állományába,
a GA 91-01 1963 május 25-én került a FAÜ állományába,
a GA 95-16 1969. december 23-án került a BKV állományába.

Bár a FKF-550 egy replika, de mindenképpen a sorba tartozik.
A két Ikarus 620-as eredeti, és jelenleg csak “Ők” ketten vannak felújítva.

Az MVK Zrt. munkatásai
Mátóné Tonhajzer Arabella felvételei
Gégény András felvétele

Fotók a találkozóról, Papp Szabolcstól

A helyszín
A helyszín 2.
Ikarus E94
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán