GA-11-02 – GA-11-80

Első szériás Ikarus 620 - 630 sorozat
FAÜ ill. a BKV állományában
3. rész
GA-11-01 - GA-11-80

Az 1960. szeptemberi beszerzésű GA-11-02-es (talán)
a Döbrentei téren az 1-es viszonylaton
 
GA-11-04Budapest, 1969. május 6.

A Miklós utcai autóbusz-végállomás Óbudán.
MTI Fotó: Fényes Tamás
A kép bal oldalán a második droszton a 37M-es viszonylaton.

 
GA-60-00 ex. GA-11-05
a 6-oson a Flórián téri megállónál
 
GA-83-00 ex. GA-60-00
még teljesen kék színben, dísztárcsákkal.


Budapest, 1963. július 15.
MTI Fotó: Fényes Tamás

 
GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05
 
GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05
 
GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05
A filmrészlet a Tüskevár című film első részéből való.
 
GA-11-07
6008/144 1960.09.15  Récsei Selejtezése 1972.08.01 Récsei
Utóélet:
 
Újabb tulajdonos Volán 11 sz. Vállalat, Szekszárd, bontásra
Készítette: 
Sziklai Dezső 1962.09.05.

Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


Budapest, 1964. július 15.
MTI Fotó: Fényes Tamás 

Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
Azonosító: MTI-FOTO-F__NY19640715030
 

ADOMÁNYOZÓ:BOJÁR SÁNDOR KÉPSZÁM: 178834 


GA-11-09
Fortepan Főfotó

GA-11-10

még az eredeti rendszámával.
Később a különjárati állomány részére rendszeresített
GA-80-31-re rendszámozták.
1970.12.07 KPM eng. Ik 620 típusra átalakítva, férőhely 52-ről 69-re módosult.
1975-től az új tulajdonos: Nyíregyházi Mezőgazdasági Főiskola Tangazdasága, Nyíregyháza,
új rendszáma: GB-88-99. 1978 januárban vonták ki végleg a forgalomból.
Forrás: Autóbusz-100
 
 
GA-80-31 ex. GA-11-10
A FAÜ első Ikarus 630-as autóbusza a
Széchenyi fürdőnél
 
és a Récsei garázsban
 
 
Közvetlenül átrendszámozása után.
 
GA-11-52


GA-11-78
Fortepan/Főfotó

GA-11-79 (az utolsó előtti)
 
A GA-11-80 a gyár udvarán 1961-ben.
Ez év augusztusában került a FAÜ-hez és
13 év után 1974-ben selejtezték.
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
1974. júliusában a Felsőzsolcai Vízgazdálkodási és Talajvédelmi Társulathoz, Kisvárdára került.
Új rendszáma: GB-54-44, végső selejtezése 1978. januárjában volt.
 
Budapest, 1964. július 7.
Forgalmat irányító rendőr a Tanács körút és az Engels- és Deák terek találkozásánál.
Jobbra az eklektikus stílusban épült Anker palota.
Az épületet díszítő szobrok és domborművek Markup Béla és Kisfaludi Stróbl Zsigmond alkotásai. MTI Fotó: Lajos György 
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
 
A GA-11-80 a Szentendrei úton.
Az első szériások utolsó darabja, már ezüstcsíkkal,
de még a nagyméretű hátsólámpákkal.
 
GA-11-80 a Récsei garázsnál.
A felvétel 1972-ben készült egy sallais felújítás után.
Az ablakokon kívül minden elem már az akkori 620-asok jellemzőivel.
 
 
 
Mávaut átépítések

Jobbágy József felvétele, egy első szériás BKV-s motorkocsi.

 
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán