Ikarus 31-311 – Gyártás és változatok

“Az Ikarus 31 az Ikarus 30-astól csak kissé eltérő önhordó fenékvázzal , minimálisan, 8540 mm-re növelt teljes hosszal, az Ikarus 30-assal megegyező futóművekkel és hajtáslánccal készült. Az autóbusz karosszériája szögletesebb lett, nőtt a hátsó ablakok mérete a homlokfalat pedig nagy, hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház tette markánsabbá.

A 2420 mm-re növelt szekrényszélesség lehetővé tette az utastérben a
2+2 üléselrendezést is.

Az Ikarus 31-es városi kivitelben 19+1, távolsági kivitelben 32+1 ülőhellyel készült, az orrmotoros jármű végsebessége 76 km/óra volt.”
(Gerlei, Kukla, Lovász : Gördülő Legendák)

Az Ikarus 31 jellegrajza
Ikarus 31 önhordó padlóváz
Autó-Motor
A gyárban
Ikarus 31 összeszerelés
"Ráncajtós" Ikarus 31
Egy 1956-os gyártású Ikarus 31
Igazán nem tudom, hogy milyen meggondolással készítette a fotós ez a reklámfotót a 311-esről, amin az oroszlán farka erősen dominál.

Ikarus 32

a 31-es jobbkormányos kivitele.

Reprodukció
Etiópia
Etiópia
Egyiptomban
A gyárból a MÁVAUT-hoz
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán