Ikarus 630 Kabrió

GA-80-33, GA-80-34, GA-80-35

Budapest, 1963. július 18.

Egy turista filmezi a nevezetességeket az IBUSZ
(Idegenforgalmi Beszerzési Utazási és Szállítási Vállalat)
és a Fővárosi Idegenforgalmi Hivatal által közösen szervezett városnézésen,
egy Ikarus 620-as autóbusz nyitott változatából.
A Fővárosi Idegenforgalmi Hivatal feladata, hogy a hazánkba látogató külföldieket megismertessék Budapest nevezetességeivel. A főszezonban naponta több autóbuszjáratot indítanak
és mintegy 250 látogatót visznek városnézésre.
MTI Fotó: Molnár Edit

Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
 
Ikarus/FAÜ városnéző 1 6209-20 GA 58-90=>GA 80-33 Besz:1962.05.17, “S”:1975.01.06
Első üzembe helyezés 1962.05.17
Első üzemegység Mező
Rendszám GA 58-90
Átrendszámozás 1962…
Rendszám GA 80-33
Selejtezési ügyiratszám 1975/11
Selejtezés 1975.01.06
Utolsó üzemegység Mező
Eladás dátuma 1975.10.14
Újabb tulajdonos Duna Kertészeti MGTSZ, Bp. XXI. Orion u. 14
Átalakítás dátuma 1975.09.04
Átalakítás Ik630 típusú kocsiszekrénnyel felépítve
Átrendszámozás 1975.09.04
Rendszám GB 97-24
Végső forgalomból kivonás 1978.11.22
 
Készítette: Marosi László

Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Készítette: Herczeg István
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

 
Budapest, 1962. június 17.
Az IBUSZ nyitott kirándulóbusza viszi a turistákat a Széchenyi hegyen
a Vörös Csillag Szálló előtt.
MTI Fotó: Herczeg István 
 
A GA-10-67-es és a GA-58-90
Készítette: Fényes Tamás
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
 
 
 
Itt még a GA-58-90-es rendszámot hordozó
GA-80-33 ( www.fortepan.hu )
 
 
GA-80-33 első útjainak egyike a Parlamentnél.
 
Budapest, 1962. július 26.
A Helsinkiben megrendezésre kerülő VIII. Világifjúsági Találkozóra utazó magyar küldöttség tagjai utaznak egy városnéző nyitott Ikarus 620-as autóbuszon a Petőfi hídnál a Budai Ifjúsági Parkban rendezett búcsúztatási ünnepségre.
MTI Fotó: Molnár Edit
 
A GA-80-33 itt még GA-58-90-es rendszámmal.
 
Budapest, 1962. május 29.
Az IBUSZ nyitott, városnéző autóbusza viszi a turistákat az Ybl bazár előtt.
MTI Fotó: Fényes Tamás
 
GA 80-33 Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )
 
 
GA-80-33 a Gellérthegyen. 1966.
 
“Belső” felvétel 1966-ból.
 
 

fortepan.hu képszám: 50256 orig: NAGY GYULA
 
GA-80-34
 
Budapest, 1963. december 3.
A fővárosi játékboltok mesebusz járata a Rákóczi úton.
A járat Budapest játéküzleteinek megtekintésére létesült.
MTI Fotó: Lajos György 
 

 
GA-80-35
A háttérben a Mátyás templom.
 
GA-80-35 a Halászbástyánál
 

és a Vajdahunyad várnál.

 
Széki Dezső felvétele
 
És a végén szerepeljen egy videó, ahol sok első szériás

Ikarus 620-as szerepel.

 
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy “szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán