Ikarus IC660 & ITC600
“1961-ben a mérnökök új megoldással próbálkoztak. Az autóbuszok mintájára csuklós trolibuszokat terveztek, a kísérletező kedvnek ismét a sokat próbált Ikarusok estek áldozatul, ezúttal sikerrel: a nagy befogadóképességű, kedvező menetdinamikai tulajdonságú csuklós Ikarus bebizonyította életképességét. A kocsiszekrényt bérmunkában a FAÜ Sallai Főműhely készítette, az FVV csak a villamos berendezéseket szerelte be a Pálffy műhelyben. A gépes egységet nagyjavításra kijelölt Ikarus 60 T képezte, az utánfutókat kiselejtezett MÁVAG Tr 5, majd ugyancsak Ikarus 60-as kocsikból alakították ki. A csuklós szerkezet a kispesti Vörös Csillag Traktorgyár forgórakodójának golyóskoszorújából készült, amely a későbbiekben igen tartósnak bizonyult. Az első példány, a T400-as négytengelyes volt, a szóló Ikarus eredetileg T283-as jelzést viselt, amelynek villanymotorja megegyezett a többi trolibusz hajtóművével, de ebben a 16.500 mm hosszú karosszériában gyengének mutatkozott és meglehetősen lomhán mozgatta a súlyos járművet. A forgalmon kívüli próbamenetek 1961. május 8-án kezdődtek meg a műhely körüli utcákon, a hatósági vizsgára május 24-én került sor. A Városligetben ekkor zajlott a Budapesti Ipari Vásár, mely esemény reprezentatív lehetőséget nyújtott az ízléses, szép kivitelű új trolibusz bemutatkozására. A vizsga után a vásári látogatók szállítására osztották be a T400-ast, amely mindezek ellenére nem lett közkedvelt. 1967. május 20-án törölték az állományból, így 6 éves szolgálati idejével szinte tiszavirág életűnek számított. A sorozati, immár háromtengelyes kocsik közül a T401-es 1962. március 29-étől szállította az utasokat, az utolsó jármű 1964 januárjában vizsgázott a műszaki bizottság előtt.”
www.loero.hu
Forrás: http://villamosok.hu/troli/ik-60t/index.html
T283 -> T400 | T341 -> 410 | T349 -> 420 | T214 -> 205II -> 430 | T254 -> 232II -> 440 | T267 -> 240II -> 450 |
T313 -> 401 | T344 -> 411 | T347 -> 421 | T236 -> 220II -> 431 | T264 -> 238II -> 441 | T221 -> 209II -> 451 |
T317 -> 402 | T350 -> 412 | T356 -> 422 | T304 -> 249II -> 432 | T240 -> 223II -> 442 | T228 -> 214II -> 452 |
T293 -> 403 | T345 -> 413 | T343 -> 423 | T292 -> 245II -> 433 | T239 -> 222II -> 443 | T220 -> 208II -> 453 |
T334 -> 404 | T346 -> 414 | T290 -> 424 | T230 -> 216II -> 434 | T208 -> 201II -> 444 | |
T337 -> 405 | T339 -> 415 | T205 -> 425 | T268 -> 241II -> 435 | T237 -> 221II -> 445 | |
T352 -> 406 | T342 -> 416 | T274 -> 243II -> 426 | T216 -> 207II -> 436 | T229 -> 215II -> 446 | |
T336 -> 407 | T348 -> 417 | T302 -> 248II -> 427 | T222 -> 210II -> 437 | T210 -> 202II -> 447 | |
T338 -> 408 | T355 -> 418 | T213 -> 204II -> 428 | T245 -> 225II -> 438 | T215 -> 206II -> 448 | |
T340 -> 409 | T281 -> 419 | T253 -> 231II -> 429 | T225 -> 212II -> 439 | T212 -> 203II -> 449 |
402 ex. T317
403 ex. T293
belső tere.
ADOMÁNYOZÓ:FARNADI ZSOLT
403 ex. T293 és a 406 ex. T352
404 ex. T334
405 ex. T337
411 ex. T344
406 ex. T352
408 ex. T338
409 ex. T340
410 ex. T341
413 ex. T345
414 ex. T346
415 ex. T339
416 ex. T342 -> & 448 ex. 206II ex. T215
417 ex. T348
418 ex. T355
419 ex. T281
421 ex. T347
422 ex. T356
423 ex. T343
ÉV 1964
425 ex. T205
429 ex. 231II ex. T253
430 ex. 205II ex. T214
433 ex. 245II ex. T292
434 ex. 216II ex. T230
435 ex. 241II ex. T268
436 ex. 207II ex. T216
Mindkét felvételen a 437-es látható
437 ex. 210II ex. T222
439 ex. T225 ex. 212II
440 ex. 232II ex. T254
442 ex. 223II ex. T240 – 445 ex. 221II ex. T237
447 ex. 202II ex. T210
452 ex. 214II ex. T228
A Gvadányi úton selejtesen.
További fotók feltöltése várható!