Elsőszériás Ikarus 620-ok forgalomban

 
 
 
A Fürst garázs udvarán.
 
 
1961. május 1.
 
Clark Ádám tér (www.fortepan.hu )
 
 
Készítette: Bojár Sándor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
 
 
Clark Ádám tér
 
( www.fortepan.hu Nagy Gyula)
 
Hajnali indulás.
 
Az 1965-ben felrobbantott Nemzeti mellett.
Fortepan, képszám: 97193
 
A 3338-as UV-villamossal. Az Ikarus a 39-es viszonylaton.
 
A 45-ösön
 
Tanács krt.
fortepan_22543.jpg
 
A Récseiben. (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)
 
A Lánchídon, már ezüstcsíkkal az oldalán.
( www.fortepan.hu IMRE )
 
 
Róbert Károly körút – Lehel utca kereszteződés, Róbert Károly körúti Kórház.
( www.fortepan.hu )
 
 
GA-09-xx ( www.fortepan.hu – Nagy Gyula )
 
 
A Hegyalja úton a hatvanas évek elején.
 
 
 
Az Astóriánál, 7/c viszonylaton, 1961. februárjában.
 
 
A Blaha Lujza téren a 7-es viszonylaton
 
 

1963. A Nemzetinél (www.fortepan.hu Ofner Károly)
 
1966. Nagykörút – Rákóczi út kereszteződés.
fortepan.hu képszám: 22595
 
A FAÜ Miklós utcai végállomása sok
első szériás 620-assal, de már mind ezüstcsíkkal festve.
 
FAÜ Miklós utca
 
Nagyvárad tér, buszkavalkád.
Legutolsóként egy ebbe a blogba való busz.
 
 
Boráros tér, 1959.
 
 
INKEY TIBOR felvétele
 
Felszabadulás tér, ’60-as évek vége, 70-es évek eleje
 
Március 15 tér
 
 
A Gellért szálló előtt az 1-es viszonylaton.
 
Moszkva tér, 1965.
 
A Várban a 16-os viszonylaton, már „ezüstcsíkosan”.
GA-10-xx
 
Az Erzsébet hídon, terhelési próbán, 1964-ben
www.fortepan.hu Nagy Gyula
 
A Budaörsi útnál, 1966-ban.
 
Kabók Imre A 09-27 járt a 8, 53, 27 viszonylatokon Fürst kocsi volt, ma Kelenföld!
 
GA-09-xx
 
GA-10-xx a 39-es viszonylaton az azóta lebontott Nemzetinél.
( www.fortepan.hu )
 
 
 
A Blaha Lujza téren, már ezüst csíkkal, még Fővárosi Autóbuszüzem emblémával.
( www.fortepan.hu IMRE )
 
 
 
Az Erzsébet híd terheléspróbáján.
( www.fortepan.hu )
 
 
 
GA-10-xx a 19-es viszonylaton.
 
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán