GA-09-97 – GA-11-00

Első szériás Ikarus 620 - 630 sorozat
FAÜ ill. a BKV állományában
2. rész
GA-09-97 - GA-11-00

GA-10-00

1960-ban adták át az 1000. Főváros számára készített autóbuszt.
GA-10-00
1972. augusztusában a kisvárdai Vasas Sportegyesülethez került,
új rendszáma: GB-53-05
Végső selejtezése: 1980. március 14.

Budapest, 1960. szeptember 17.
Bogdánszki György kétszeres élmunkás gépkocsivezető beül a fővárosi tömegközlekedés részére épített ezredik Ikarus 620 típusú autóbusz vezetőfülkéjébe, az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár udvarán.
A Fővárosi Autóbuszüzemnek (FAÜ) átadott autóbusz az Ikarus gyár irányában közlekedő
44-es viszonylaton teljesíti majd első meneteit.
MTI Fotó: Bartal Ferenc

GA-10-00_2_800.jpg

GA-10-01

6007/98 Besz: 1960.08.30 Fürst „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet: Átadás dátuma 1972.09.29
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, Budapest (620-60-389)
Végső selejtezés 1973.06.04

GA-10-04

6007/75 Besz: 1960.09.28 Fürst „S”: 1971.08.19 Fürst
Utóélet: Átadás dátuma 1972.03.22
Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat, Felsőbagod
Átrendszámozás 1972.03.22
További rendszám GB 11-71
Változás dátuma 1976.08.02
Újabb tulajdonos Mezőgép Vállalat, Kaposvár 2 sz. Gyára, Felsőbagod
Változás dátuma 1977.05.26
Újabb tulajdonos Építőipari Szállítási Vállalat, Pécs, Megyeri u. 19.
Végső selejtezés 1978.07.06

GA-10-05

6008/149 Besz: 1960.09.21 Fürst „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 11 sz. Vállalat, Szekszárd, bontásra

GA-10-06

6008/148 Besz: 1960.09.21 Fürst „S”: 1970.01.07 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1971.02.01
Újabb tulajdonos Pest Megyei Tanácsi Építőipari Vállalat, Vác, Bartók B. u. 14.
Átrendszámozás 1971.02.19
További rendszám GB 16-74
Végső selejtezés 1978.03.29

GA-10-09

6008/114Besz: 1960.09.02 Fürst „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

A kép bal oldalán az 58-12 mögött álló autóbusz.

GA-10-12

6007/102 Besz: 1960.09.02 Fürst „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

az Astoriánál a '60-as évek elején.
Fotó: Bojár Sándor
1961. január 2-án, Istenhegyi út

GA-10-13

6008/112 Besz: 1960.09.02 Fürst „S”: 1972.06.01 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos: Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, Pécs, bontásra

Blaha Lujza tér. A nagyméretű hátsó lámpába, már a kis kerek lámpákat "fusiztak".

GA-10-14


6008/118 Besz: 1960.09.02 Fürst „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 11 sz. Vállalat, Szekszárd, bontásra

Madách tér, valamikor a '60-as évek eleje.
Madách tér, valamikor a '60-as évek eleje.

GA-10-16

6007/100 Besz: 1960.08.30 Fürst „S”: 1971.08.17 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1971.11.08
Újabb tulajdonos KPM Autóközlekedési Tanintézet, Bp. VIII., Baross u. 76.
Átrendszámozás 1972.01.04
További rendszám GB 33-47
Változás dátuma 1974.02.22
Újabb tulajdonos Építőipari Szövetkezet, Bp. IV., Ősz u. 131.
Átrendszámozás 1974.06.13
További rendszám GB 38-09
Végső selejtezés 1977.01.27

Koccanás a Hármashatárhegyen.
IK-620-GB-33-47-Tildy0004.jpg

GA-10-18

6007/95 Besz: 1960.08.30 Fürst „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Nagyközségi Tanács VB, Hosszúpályi, Debreceni u. 2.
Átrendszámozás 1972.08.31
További rendszám GB 16-18

1964.
Budapest V. a Kígyó utca a Ferenciek tere (Felszabadulás tér) felé nézve.
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára.

GA-10-22

6007/96 Besz: 1960.08.30 Fürst „S”: 1969.12.31 Fürst

GA-10-24

6007/104 Besz: 1960.08.30 Fürst „S”: 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Hűvösvölgyi út (Vörös Hadsereg útja), autóbusz végállomás.
1965.
ADOMÁNYOZÓ Bojár Sándor

GA-10-25

6007/105 Besz: 1960.08.30 Fürst „S”: 1972.08.01 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat bontásra de a pécsi főműhely illegálisan felújította és GC 02-83 rendszámmal forgalomba helyezte. Az eredeti GC 02-83-ast további cserékhez használták fel.

A Gellérthegy lábánál, egy balesetben.

GA-10-28

6007/110 Besz: 1960.09.02 Fürst „S”: 1972.06.01 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.07.06
Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat, Felsőbagod
Átrendszámozás 1972.11.17
További rendszám GB 50-53
Változás dátuma 1972.11.01
Újabb tulajdonos Építőipari Szövetkezet, Tardosbánya, Rákóczi u. 187.
Végső selejtezés 1978.08.14

A Döbrentei téren a 19-es viszonylaton, félreállítva.
Még "könnycsepp" alakú indexszel, ezüst csíkkal az oldalán, kissé lepukkant állapotban. '60-as évek végi felvétel.

GA-10-30

6008/115 1960.09.07 Fürst 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Budapest VIII. Blaha Lujza tér, a buszmegálló átépítése és a Rákóczi út a Nemzeti Színház erkélyéről nézve.
ÉV: 1962
KÉPSZÁM 251661
FOTÓ ADOMÁNYOZÓ FŐMTERV
SZERZŐ: Domonkos Endre

GA-10-31

6008/120 Besz: 1960.09.07 Fürst „S”: 1971.04.01 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Vízügyi Építő Vállalat

Budapest VIII. Baross tér, szemben jobbra a Fiumei (Mező Imre) út.
1963.
ADOMÁNYOZÓ Bojár Sándor

GA-10-33

6008/121 Besz: 1960.09.07 Fürst „S”: 1970.01.07 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1970.03.11
Újabb tulajdonos Egyesült Lenin-Rákóczi MGTSZ, Kiskunfélegyháza, Bajcsy-Zs. u. 17.
Átrendszámozás 1970.05.08
További rendszám GB 14-40
Változás dátuma 1973.11.12
Újabb tulajdonos Országos Érc- és Ásványbányák Dunántúli Művei, Pilisvörösvár
Átrendszámozás 1973.11.19
További rendszám GB 50-33
Végső selejtezés 1976.03.09

GA-10-34

6008/119 Besz: 1960.09.07 Fürst „S”: 1970.01.07 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1970.03.09
Újabb tulajdonos Nagykunsági Erdő- és Fafeldolgozó Gazdaság, Szolnok, József A. u. 34.
Átrendszámozás 1970.07.15
További rendszám GB 12-46
Végső selejtezés 1977.10.25

IMG_3255_ga-10-34_jh-ajto.PNG

GA-10-38

6008/125 Besz: 1960.09.07 Récsei „S”: 1972.08.01 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Vízügyi Építő Vállalat

GA-10-41

6008/130 Besz: 1960.09.12 Récsei „S”: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

1966
Március 15. tér
A Gorkij fasor és a Dózsa György út sarkán. Jobbra a SZOT székház épülete.

GA-10-42

6008/129 Besz: 1960.09.12 Récsei „S”: 1972.06.01 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.06.02
Újabb tulajdonos Vegyiműveket Szerelő Vállalat, Tiszakécske, Szolnoki u. 2-4.
Átrendszámozás 1973.03.13
További rendszám GB 31-23
Változás dátuma 1973.03.13
Változás Átalakítva Ik 630 típusú autóbusszá
Változás dátuma 1973.05.17
Újabb tulajdonos Vegyiműveket Építő és Szerelő Vállalat, Bp., Hungária krt. 178.
Végső selejtezés 1976.07.13

Budapest XIV. Dózsa György út, balra az Állatkert kerítése,
távolabb a Szépművészeti Múzeum,
jobbra a Millenniumi Földalatti Vasút remíze.
1965.
ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr

GA-10-50

6008/136 Besz: 1960.09.12 Récsei „S”: 1971.08.17 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Roosevelt tér, '70-es évek eleje.
1971.
A Hungária körúton a Telefongyárnál egy baleset után.

GA-10-52

6006/38 Besz: 1960.08.05 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

A Mexikói úti végállomáson 1972-ben

GA-10-54

6007/39 Besz: 1960.08.05 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

A hetvenes évek Ikarus 620-át mutatja.
A lökhárító nem a szériára jellemző.

GA-10-55

6007/35 Besz: 1960.08.05 „S”: Récsei 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Baross tér a Rottenbiller utca felől nézve, szemben a Fiumei (Mező Imre) út, jobbra a Rákóczi út torkolata.
1968
KÉPSZÁM 65633
ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr

GA-10-57 (talán)

6006/29 Besz: 1960.08.05 Récsei „S”: 1969.12.24 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1972.05.05
Újabb tulajdonos Békés megyei Tégla és Cserépipari Vállalat, Békéscsaba, Szigligeti u. 6.
Átrendszámozás 1972.05.05
További rendszám GB 48-53
Végső selejtezés 1978.03.22

Károly (Tanács) körút a Deák Ferenc tér felé nézve.
1965
KÉPSZÁM 18733
ADOMÁNYOZÓ Urbán Tamás

GA-10-58

6007/56 Besz: 1960.08.05 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-10-59

6007/46 Besz: 1960.08.05 Récsei „S”: 1971.08.17 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-10-61

6007/43 Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1969.12.29 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1972.08.18
Újabb tulajdonos Fővárosi Szerelőipari Vállalat, Bp. IX., Koppány u. 5-11.
Átrendszámozás 1972.08.18
További rendszám GB 33-78
Átrendszámozás 1976.06.05
További rendszám GD 19-04
Változás dátuma 1976.06.15
Újabb tulajdonos Egyesült Lenin MGTSZ, Kiskunfélegyháza, Bajcsy-Zs. u. 17.
Változás dátuma 1976.06.15
Újabb tulajdonos Kemence Vegyesipari KTSZ, Kemence
Végső selejtezés 1979.06.14

1061_v1.JPG

GA-10-63

6007/45 Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Budapest I. Erzsébet híd budai hídfő, terhelés próba.
1964
KÉPSZÁM 27050
ADOMÁNYOZÓ UVATERV

GA-10-64

6007/48 Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Budapest V. az Erzsébet híd terheléspróbája, a pesti hídfőtől Buda felé nézve.
1964.
KÉPSZÁM 59964
ADOMÁNYOZÓ Nagy Gyula
A GA-10-09 és a GA-10-64 az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )
Budapest, 1964. november 15.
Terhelési próba autóbuszokkal a második világháború során megsemmisített Erzsébet híd helyett felépítésre került, Sávoly Pál által tervezett új hídon, az átadása előtt. Balra hátul az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészetttudományi karának épülete, az egykori Piarista Gimnázium épülete és a Belvárosi Nagyboldogasszony templom.
MTI Fotó: Mező Sándor
MTI Fotó: Mező Sándor
A kép érdekessége, hogy a GA-10-64 előtt a GA-58-85 rendszámú 620-as áll, egyszínű festéssel. Alvázszáma szerint 1960. októberi "gyártás", megközelítőleg megegyezik a GA-11-5x feletti első szériás Ikarus 620-asok gyártásával.
Első üzembehelyezés 1960.12.09 Első tulajdonos MÁVAUT Első rendszám GA 55-15 Utóélet: Újabb tulajdonos Március 15. MGTSZ, Hernád

GA-10-65

6007/47 Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-10-66

6007/49 Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1969.12.29 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1971.01.29
Újabb tulajdonos Középületépítő Vállalat, Bp. V., Molnár u. 15.
Átrendszámozás 1971.02.01
További rendszám GB 18-16
Változás dátuma 1973.09.06
Újabb tulajdonos Rákóczi MGTSZ, Tiszasas, Vöröshadsereg u. 118.
Változás dátuma 1976.04.13
Újabb tulajdonos névváltozás: Tiszamenti MGTSZ, Csépa
Végső selejtezés 1977.08.17

Készítette: Kácsor László Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-67

6007/55 Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1971.01.29
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Budapest VIII., Budapest V., Budapest IX. Kálvin tér, háttérben a Magyar Nemzeti Múzeum.
ÉV: 1961
KÉPSZÁM 58421
FOTÓ ADOMÁNYOZÓ Nagy Gyula
Budapest, 1962. május 7.
Készítette: Tormai Andor Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-10-67 (1960-1972)
Egy 1970 körüli felvétel egy újságból.

GA-10-68

6007/58 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1975.09.25 Kilián.

Budapest, 1962. április 23.
Befejezéséhez közeledik a Kálvin téri villamos vágányok átépítése. A növekvő forgalom szükségessé tette a pályatestek kicserélését, a nagyobb ívű síneken lényegesen meggyorsul majd a villamos közlekedés. A háttérben a Kálvin téri református templom bejárata.
Készítette: Kácsor László Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-69

6007/58 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1975.09.25 Kilián.
Utóélet: Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, Pécs, bontásra

ÉV: 1964. Az Erzsébet híd terheléspróbája.
KÉPSZÁM: 9120
ADOMÁNYOZÓ: UVATERV

GA-10-70

6007/59 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet: Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Készítette: Mikó László 1963. november Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
Készítette: Fényes Tamás 1962.02.05. Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
Hétköznapi forgalom a Blaha Lujza téren 1962. február 5-én reggel 8 órakor. Rémhírkeltők hetek óta jósolgatták, hogy ebben az időpontban menthetetlenül bekövetkezik a világ vége.

GA-10-71

6007/65 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1972.06.01 Récsei
Utóélet: Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

A Bosnyák téren.
Az egyetlen FAÜ-BKV-s Ikarus 620-as, mely megőrizte a nagyméretű hátsó lámpatestet selejtezéséig.

GA-10-72

6007/64 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1969.12.29 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1971.09.17
Újabb tulajdonos Köztársaság MTSZ, Hajdúszoboszló, Szováti u. 2.
Átrendszámozás 1971.09.17
További rendszám GB 32-88
Változás dátuma 1975.01.27
Újabb tulajdonos névváltozás: Vörös Lobogó MGTSZ
Végső selejtezés 1979.04.20

Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-73

6007/61 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1972.08.28
Újabb tulajdonos Dimitrov MGTSZ, Albertirsa, H. Kovács J. u. 5-7.
Átrendszámozás 1972.10.06
További rendszám GB 26-06
Változás dátuma 1972.10.06
Változás Szállítható személyek száma: 29 fő
Végső selejtezés 1976.01.02

Kossuth Lajos utca és Petőfi Sándor utca kereszteződése a Felszabadulás tér (ma Ferenciek tere) előtt.
A Nefelecs és Péterfy Sándor utca kereszteződésében, valószínűleg egy esemény kapcsán.

GA-10-74

6007/63 Besz: 1960.08.11 Récsei, „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Törökvészi út, háttérben a Budapesti Kapisztrán Szent János-templom.

GA-10-76

6007/62

Besz: 1960.08.11 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet: Átadás dátuma: 1974.02.20
Újabb tulajdonos: Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat
Eger, Gyöngyösi Gyáregysége
Átrendszámozás: 1975.02.06
További rendszám: GB 81-66
Változás dátuma: 1975.02.06
Változás 39 ülő + 10 álló utas szállítható
Változás dátuma: 1975.02.06
Újabb tulajdonos: Mátészalkai Állami Gazdaság,
Mátészalka, Móricz Zs. u. 87.
Végső selejtezés 1980.12.15

Budapest, 1962. május 7.
Tatarozzák a Felszabadulás téri Klotild palotát.
MTI Fotó: Tormai Andor

Ez a busz, 1972. májusában a Telepes utcában összeütközött a GA-82-32 forgalmi rendszámú szintén BKV-s Ikarus 556-ossal. A történethez hozzátartozik, hogy a Telepes utca burkolata ekkor még keramit volt, ami rendkívül csúszós volt, kiváltképpen, ha esett az eső, vagy hó.

1972 júniusában a „selejtsorra” került.

Az első kerékíven rögtön észrevehető a külömbség.
A GA-10-79, GA-10-76-os rendszámmal.

Néhány nappal a jármű „selejtsorra” kerülése után, egy másik 620-as jelent meg,
GA-10-76-os rendszámmal (lásd: fenti kép) és ekkorra a „selejtsoron” álló Ikarus 620-on az oldalára festett rendszám „6”-osa 9-esre módosult. Talán látszik afényképen, hogy a 6-os „szára” le lett „mosva”!
A felvételek minősége miatt elnézést kérek!

GA-10-82

6007/72

Besz: 1960.08.24 Récsei „S”: 1975.09.25 Kilián
Utóélet: Nincs információ

Budapest, 1965. május 15. Baleset a Kerepesi út és a Keresztúri út sarkán, ahol a 31-es autóbusz és a rákosszentmihályi HÉV szerelvénye összeütközött. A baleset következtében hat személyt kórházba szállítottak.
MTI Fotó: Kovács Gyula

A GA-10-82-es a kép bal felső sarkában látható!

Egy csendes vasárnap délután a Bosnyák téren.

GA-10-83

6007/44

Besz: 1960.08.24 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1972.09.29
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, Budapest (620-60-393)
Átrendszámozás 1972.12.06
További rendszám GC 25-94
Végső selejtezés 1973.02.27

GA-10-84

6007/57

Besz: 1960.08.24 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1970.08.31
Újabb tulajdonos Kőbányai Textilművek, Bp. X., Gyömrői u. 84-94.
Átrendszámozás 1970.09.03
További rendszám GB 17-73
Átrendszámozás 1974.01.18
További rendszám GB 37-94
Változás dátuma 1974.02.13
Újabb tulajdonos Harc a Szocializmusért MGTSZ, Zalaszentmihály-Pacsa
Végső selejtezés 1977.04.07

Kossuth Lajos utca, szemben a Puskin mozi.
ÉV: 1961
KÉPSZÁM: 260922
FOTÓ ADOMÁNYOZÓ Faragó György

GA-10-85

6007/70

Besz: 1960.08.24 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, bontásra. De a pécsi főműhely illegálisan felújította és GC 18-55 rendszámmal forgalomba helyezte. Az eredeti GC 18-55-öst további cserékhez használták fel.

Budapest, 1961. május 1.
Forgalom a Clark Ádám téren és a fellobogózott Lánchídon, a háttérben a Szent István-bazilika tornyai.
MTI Fotó: Sziklai Dezső
Budapest, 1961. február 21.
Forgalom a Kossuth Lajos utca, a Kiskörút és a Rákóczi út találkozásánál, az Astoriánál, a Belvárosban.
MTI Fotó: Lajos György

GA-10-87

6007/76

Besz: 1960.08.24 Récsei „S”: 1973.02.12 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1974.02.20
Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat Eger, Gyöngyösi Gyáregysége
Átrendszámozás 1974.08.23
További rendszám GB 76-37
Változás dátuma 1974.07.23
Újabb tulajdonos Gyöngyös-Domoszlói Állami Gazdaság, Gyöngyös, Vármegyeház tér 1.
Végső selejtezés 1977.09.12

Budapest, 1960. augusztus 12.
MTI Fotó: Járai Rudolf
Budapest, 1960. augusztus 12.
MTI Fotó: Járai Rudolf

GA-10-89

6007/82

Besz: 1960.08.24 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, Pécs, bontásra

Bosnyák tér, hetvenes évek eleje.

GA-10-91

6007/78

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1971.08.17 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Budapest I., Víziváros, Hunyadi János út.
ÉV: 1964
KÉPSZÁM: 22545
FOTÓ ADOMÁNYOZÓ Magyar Rendőr

GA-10-92

6007/79

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1969.12.29 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1970.07.10
Újabb tulajdonos Sinatelepi Állami Gazdaság, Ercsi
Átrendszámozás 1970.07.14
További rendszám GB 13-27
Változás dátuma 1974.03.25
Újabb tulajdonos Dózsa MGTSZ, Nyíregyháza, Debreceni u. 79.
Végső selejtezés 1979.01.12

Budapest, 1964. május 9.
Reggeli csúcsforgalom Budapesten, a Rákóczi út és a Nagykörút találkozásánál, a Nemzeti Színháznál.
MTI Fotó: Fényes Tamás

GA-10-93

6007/73

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1972.09.29
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, Budapest (620-60-394)
Végső selejtezés 1973.03.28

Budapest V. Dorottya utca a Széchenyi István (Roosevelt) tér felé nézve. Balra az Eötvös téren Eötvös József szobra.
ÉV: 1964
KÉPSZÁM: 22536
FOTÓ ADOMÁNYOZÓ: Magyar Rendőr

GA-10-94

6007/81

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1972.07.15 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1972.09.29
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, Budapest (620-60-395)
Végső selejtezés 1973.04.28

Budapest, 1961. augusztus 22.
Budapesti pillanatkép - a Rákóczi út és az előtte haladó kolléga, ahogy az autóbuszvezető látja.
MTI Fotó: Lajos György

GA-10-95

6007/84

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1972.06.01 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

Budapest VII. Károly (Tanács) körút 25., 23., 21., balra a Király (Majakovszkij) utca.
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_11
ÉV: 1960
KÉPSZÁM 103233
Budapest, 1962. június 15.
Utasforgalom a korszerűsített Déli pályaudvaron az átadás napján. A MÁV Hídépítési Főnökség átadta a Kővári György tervei alapján épült új téglalap alakú, üvegezett várótermet is. A háttérben a budavári Magdolna-torony.
MTI Fotó: Lajos György

GA-10-96

6007/88

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1969.12.29 Récsei
Utóélet
Átadás dátuma 1970.10.15
Újabb tulajdonos Középületépítő Vállalat, Bp. V., Molnár u. 15.
Átrendszámozás 1970.10.19
További rendszám GB 17-82
Változás dátuma 1974.01.08
Újabb tulajdonos Árpád MGTSZ, Árpádhalom
Átrendszámozás 1974…
További rendszám GB 32-54
Végső selejtezés 1982.08.24

A Nagy Lajos király út, 1960.

GA-10-99

6007/80

Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1974.10.12 Récsei
Utóélet
Nincs információ, a legvalószínűbb, hogy a Gyömrői úti MÉH telepen végezte.

1974 elején, vagy '73 végén kivonták a forgalomból és eladásra félreállították, de később, valószínűleg járműhiány miatt visszahelyezték.
Forgalomba való visszahelyezése után nem sokkal egy frontális balesete volt a Telepes utcában, szintén a háttérben látható GA-82-32-es Ikarus 556-ossal. Az 556-os "túlélte" a balesetet, ez az Ikarus 620-as nem. A felvétel a Récsei garázs udvarán készült.
A Récsei udvarán 1974 őszén.

GA-11-00

6007/83
Besz: 1960.08.30 Récsei „S”: 1972.08.01 Récsei
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, Pécs, bontásra

Reitter Ferenc utca.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.

Ikarus 260T

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.

Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.

A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.

http://villamosok.hu/troli/

Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán