
Ikarus 620 városi közlekedésben
1959-ben érkezett a Fővárosi Autóbuszüzemhez az első néhány Ikarus 620-as. Összeségében 935 darab érkezett ebből a típusból 1959 és 1970 között. Napjainkra csak 2 db üzemképes, felújított 620-as maradt.



1959-ben érkezett a Fővárosi Autóbuszüzemhez az első néhány Ikarus 620-as. Összeségében 935 darab érkezett ebből a típusból 1959 és 1970 között. Napjainkra csak 2 db üzemképes, felújított 620-as maradt.


Az ÁMG pótkocsik a trolibusz üzemegységnél és képek a forgalomban.

Mivel ebben az évben, azaz 2023. májusában nem sikerült kiutaznom a chemnitzi Ikarus találkozóra, ezért egy 2012-es chemnitzi utazás képeit osztanám meg. A képre kattintva

Az elő forgalmi napjának egyike /bal oldali kép/,egy nosztalgia menet a replikációval /jobb oldali kép/ Már „pirosan”. A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol

Az IC660T és az ITC600T un. FAÜ csuklós trolibuszokról fellelt fényképek. Rövid leírás a pályaszámok alakulásáról.

Az 1960-ban szállított Ikarus 620-asok. Rendszám tartomány GA-09-97 -GA-11-00.
Ezek a 620-asok még egyszínű kék festéssel érkeztek a gyárból.

Először vegyük az 1715-ös BKVT S típus motorkocsiját, hisz „Ő” lett először visszaalakítva eredeti 1908-as gyártáskori állapotára.„Az 1715-össel először nem akartak semmit sem kezdeni, majd

Köszönet a különleges ötletért a BKV Autóbusz ágazatának és az Óbudai garázs munkatársának.Külön köszönet azon magánszemélyeknek és cégeknek, akik megtisztelték járműveikkel a búcsúfényképezést. Összeállítás Papp

1984-ben az Újpesti kocsiszínben fényképeztem ezt a motorkocsit. 38 évvel utána lett újra lehetőségem az immár sokadik, de egyben a legjobb felújítása után egy sorozatot készíteni „Róla”.

Jobbágy József felvételei 1976-ból az emeletes kiselejtezése után. Pécs, 17 sz. AKÖV telephelye.


Mivel ebben az évben, azaz 2023. májusában nem sikerült kiutaznom a chemnitzi Ikarus találkozóra, ezért egy 2012-es chemnitzi utazás képeit osztanám meg. A képre kattintva

Köszönet a különleges ötletért a BKV Autóbusz ágazatának és az Óbudai garázs munkatársának.Külön köszönet azon magánszemélyeknek és cégeknek, akik megtisztelték járműveikkel a búcsúfényképezést. Összeállítás Papp

Jobbágy József felvételei 1976-ból az emeletes kiselejtezése után. Pécs, 17 sz. AKÖV telephelye.

„Egy fényképtől a kiállításig”.
Takács István, Volán és Ikarus történetét bemutató kiállításának fényképes tudósítása.

1971 december 20-án a BKV átvett egy Ikarus 280-ast és egy Ikarus 260-ast próbára és ezzel elkezdődött a 200-as széria térnyerése a közlekedési vállalatnál.

A 2021-es folyási Ikarus és veteránjármű találkozó képes beszámolója. A felvételeket Papp Szabolcs készítette.

Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.
Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.
A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.
Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.
A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán