-->
Az ÁMG pótkocsik a trolibusz üzemegységnél és képek a forgalomban.
Ikarus 60-as Budapesten és a vidéki nagyvárosokban.
Az alap Ikarus 30-as átépítései, pl. pótkocsinak, vagy kabriónak.
1962. januárjától szállította az Ikarus a FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem) számára. A legelső a sorozatból a GA-57-07 Utóélet Átadás dátuma 1974.04.03 Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Szakmunkásképző Intézet,
A kocsi, kedvező alaprajzi megoldása folytán nagyobb befogadóképességű lett,mint az eddigi legnagyobb NI 56 típus, utascseréje is megfelelt, mert egy ajtóra csak mintegy 20 utas
Ikarus 280T Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.Még ebben az évben
2017. október 30. – lkukla Kukla László – Gerlei Tamás “A jelenleg gyártott autóbusz típusaink 5-10-15 évvel ezelőtti konstrukciók. ldőközben jelentősen fejlődtek a világszínvonalat képező paraméterek, az
A Lanta-Faros a felújított Csepel motorral Ikarus 55.21 OT-46-46 2014. január 30. A rácson keresztül. A motor Pörgés Forgás A tesóval. A felvételek 2014 január
Mivel ebben az évben, azaz 2023. májusában nem sikerült kiutaznom a chemnitzi Ikarus találkozóra, ezért egy 2012-es chemnitzi utazás képeit osztanám meg. A képre kattintva
Köszönet a különleges ötletért a BKV Autóbusz ágazatának és az Óbudai garázs munkatársának.Külön köszönet azon magánszemélyeknek és cégeknek, akik megtisztelték járműveikkel a búcsúfényképezést. Összeállítás Papp
Jobbágy József felvételei 1976-ból az emeletes kiselejtezése után. Pécs, 17 sz. AKÖV telephelye.
„Egy fényképtől a kiállításig”.
Takács István, Volán és Ikarus történetét bemutató kiállításának fényképes tudósítása.
1971 december 20-án a BKV átvett egy Ikarus 280-ast és egy Ikarus 260-ast próbára és ezzel elkezdődött a 200-as széria térnyerése a közlekedési vállalatnál.
A 2021-es folyási Ikarus és veteránjármű találkozó képes beszámolója. A felvételeket Papp Szabolcs készítette.
Az 1974-es Fővárosi Tanácsi határozat adott egy első lökést egy új trolibuszjármű tervezéséhez,
és az ekkorra már jelentősen túlfutott IK-60-asok cseréjéhez.
Még ebben az évben egy üres szóló és egy csuklós Ikarus szekrényt vásárolt a BKV,
melyeket selejtezésre ítélt ZIU-5-ösök berendezésével szereltek fel.
Ezekből lett a két új prototípus trolibusz: a későbbi 100-as és a 600-as.
Műszaki tartalomért kattints a http://villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/index.html oldalra.
A 600-as – noha megfordult gyakorlatilag mindenhol, ahol ZIU járt – a ’80-as évek elején a 79-es vonal törzskocsija volt. Azonban ez a prospektus-fotó nem a ott készült, hanem a Százados utca és a Sport utca kereszteződésében.
Megfigyelhető a pirosra festett trilexes keréktárcsa: egy időben szokásos fényezési minta volt, sokáig lekopva látható is volt a trolikon.
Selejtezés után félreállították, hogy felújítsák a eredeti állapotára,
de végül úgy „szétrohadt”, hogy egy másik korabeli autóbuszból csinálta replikát.
A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek
Foto: Izsó Zoltán